مقالات مرتبط با کولرگازی

کولر گازی کاستی

کولر گازی کاستی

کولر گازی کاستی به صورت دو تکه طراحی و عرضه می‌گردد. پنل داخلی این محصول به صورت توکار نصب شده و درون سقف کاذب جای می‌گیرد. برخی از مدل‌های این کولر مجهز به سیستم کنترل از راه دور بوده و از گاز مبرد R410a و R22 در تولید آن استفاده می‌شود. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر راجع به کولر گازی کاستی هستید، تا پایان این بخش از مجله اینترنتی گیلاس همراه ما باشید.

کولر گازی کاستی چیست؟

کولر گازی کاستی چیست؟

اسپلیت یا کولر گازی کاستی دارای دو پنل داخلی و خارجی بوده و پنل داخلی به گونه‌ای طراحی شده که حجم قابل توجهی از آن داخل سقف کاذب تعبیه می‌گردد؛ به بیان دیگر، صرفا دریچه توزیع هوا خارج از سقف دیده می‌شود. به طور معمول کولرهای گازی کاستی در محدوده ظرفیتی ۱۲ الی ۶۰ هزار BTU تولید می‌شوند و مدل‌های مختلفی نظیر یک طرفه، دو یا چهار طرفه دارند. ما در فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس، سال‌هاست در تلاشیم تا با ارائه بهترین محصولات به قیمت منصفانه، امکان خرید انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی را برای تمام مردم شریف ایران فراهم سازیم و شاهد لبخند رضایت بر لبان پر مهرتان باشیم. بنابراین می‌توانید برای خرید انواع کولر گازی کاستی یا اسپلیت کاستی، به بخش فروشگاهِ وبسایت گیلاس مراجعه کرده و مدل‌های مختلف این محصول را مشاهده نمایید.

مزایای کولر گازی کاستی

پس از اینکه متوجه شدید کولر گازی کاستی چیست و چه ویژگی‌های مهمی دارد، حال نوبت آن رسیده تا با مزایای اسپلیت مذکور هم آشنا شوید و پس از آن، با بررسی معایبی که دارد، به درک مطلوبی از خصوصیات آن دست یابید و در نهایت به این نتیجه برسید که آیا قیمت کولر گازی کاستی نسبت به قابلیت‌هایی که دارد، مناسب بوده و ارزش خرید دارد یا خیر؟!

در باب مسئله مزایای اسپلیت کاستی باید بگوییم که این محصول طراحی فوق‌العاده جذاب و مدرنی داشته و مطابق با فناوری روز دنیا تولید شده است. همچنین این اسپلیت با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و به دلیل اینکه مجهز به فیلتر تهویه هوا است، از قابلیت رطوبت زدایی مناسبی برخوردار می‌باشد. در ضمن میزان صدا و استهلاک آن به شدت پایین بوده و قدرت خنک کنندگی بالایی دارد. در ضمن هر یک از مدل‌های این محصول، ویژگی‌های منحصربفردی هم می‌توانند داشته باشند که سبب برتری آن‌ها، نسبت به سایر مدل‌های مشابه شود. به‌طور مثال کولر گازی کاستی 18000 مجهز به پره‌های طلایی Golden Fin می‌باشد که مقاومت بالایی داشته و ماندگاری کولر را بالاتر می‌برد؛ یا مثلا در کولر گازی کاستی سقفی ال جی، به دلیل استفاده از فناوری اینورتر، شاهد صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر (تا 60 درصد) هستیم. برخی از پرفروش‌ترین مدل‌های کولر گازی کاستی سقفی عبارتند از:

  • کولر گازی کاستی سامسونگ
  • کولر گازی کاستی ال جی
  • کولر گازی کاستی گری
  • کولر گازی کاستی هایسنس
  • کولر گازی اجنرال کاستی
  • کولر گازی کاستی جی پلاس
مزایای کولر گازی کاستی

معایب کولر گازی کاستی

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، کولر گازی کاستی دو تکه است و یک بخش آن داخل ساختمان و پنل خارجی در تراس یا بالکن نصب می‌شود، بنابراین اگر متراژ ساختمان بالاتر از حد معمول باشد، مسیر نصب طولانی‌تر شده و فضای بیشتری از ساختمان تخت تاثیر اقدامات راه‌اندازی این سیستم قرار می‌گیرد. در ساختمان‌های بزرگ تجاری یا مسکونی، نیاز به چند کولرگازی کاستی خواهد بود که هزینه‌های به بار آمده را افزایش می‌دهد.

این سیستم برای تنظیم دما نیاز به ریموت کنترل دارد و اگر کنترل آن خراب شود، نیاز است که هر بار به دستگاه دسترسی داشته باشید تا آن را روشن و خاموش کنید.

تمیز کردن فیلتر پنل داخلی کولر گازی کاستی

اگر برای ساختمان خود کولر گازی کاستی خریداری کردید، باید بدانید که هر چند وقت بک بار لازم است تا آن را سرویس نمایید و آلودگی و کثیفی‌ها را از روی آن پاک کنید. زیرا با گذر زمان، قطعاتی نظیر اواپراتور و کندانسور دچار کثیفی می‌شوند و در صورت عدم نظافت آن، راندمان سیستم افت پیدا می‌کند. فلذا تمیزکاری به موقع دستگاه و گردگیری قطعات آن، سبب افزایش عمر مفید کولر شده و مصرف انرژی آن را بهینه‌تر می‌سازد.

انواع (کولر گازی کاستی) اسپلیت کاستی

به‌طور کلی انواع کولر گازی یا اسپلیت کاستی براساس نوع اینورتر، به دو دسته بدون اینورتر و اینورتر دار تقسیم می‌شوند و هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

انواع (کولر گازی کاستی) اسپلیت کاستی

اسپلیت کاستی بدون اینورتر

کولر گازی کاستی بدون اینورتر با استفاده از ریموت کنترل بر روی یک دمای خاص تنظیم می‌شود و شروع به فعالیت می‌کند. کارکرد کولر تا جایی ادامه می‌یابد که به دمای معین برسد و پس از آن، دستگاه به صورت خودکار خاموش خواهد شد. در چنین وضعیتی، دمای محیط مجددا به وضعیتی که اسپلیت به تازگی روشن شده بود، می‌رسد.

نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت می‌باشد، این است که در چنین وضعیتی، دستگاه به طور مدام روشن و خاموش خواهد شد و با شُکی که هر بار به قطعات وارد می‌شود، مصرف انرژی برق بیشتر خواهد بود.

اسپلیت کاستی اینورتر دار

در کولر گازی کاستی مدل‌ اینورتر دار، زمانی که دمای سیستم با ریموت کنترل بر روی یک مقدار خاص تنظیم شود، کولر شروع به فعالیت می‌کند. در این سیستم، برخلاف مدل قبلی، زمانی که دمای ایجاد شده با دمای مربوطه متناسب می‌گردد، دور کمپرسور کاهش یافته و آرام‌تر کار می‌کند تا مجددا با اختلاف دما روبرو شود.  این کار سبب کاهش میزان مصرف برق و بهینه سازی انرژی می‌شود‌.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های کولر گازی کاستی پرداختیم و با مزایا و معایب این سیستم آشنا شدیم. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و اطلاعات ارزشمندی راجع به اسپلیت مذکور به دست آورده باشید‌. شایان ذکر است که در حال حاضر خدمات فروش کولر گازی کاستی در فروشگاه گیلاس به قیمت مناسب و کیفیت مطلوب؛ همراه با ضمانت نامه اصالت کالا و گارانتی پس از فروش عرضه می‌گردد. فلذا شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بخش دسته‌بندی فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس، از انواع محصولات دیدن فرمایید و آنچه را که باب میل‌تان است به سبد خرید خود افزوده و تنها با چند کلیک ساده، لذت یک خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه را تجربه نمایید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید سپاسگزاریم؛ لطفا سوالات و تجربه کاربری خود را پیرامون موضوع مطرح شده در بخش نظرات با ما و سایر همراهان گیلاس مگ، به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت بدان پاسخ دهیم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *