مقالات مرتبط با کولرگازی

سیستم تهویه هوا سالن همایش

سیستم تهویه هوا سالن همایش

سیستم تهویه هوا سالن همایش باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و بتواند میزان دما، رطوبت و سرعت جریان هوا را به خوبی تحت کنترل خود در آورد. در واقع این سیستم باید قادر باشد که سرما و گرمای مورد نیاز فضای سالن را تامین کند و در عین حال آلودگی صوتی زیادی نداشته باشد، تا حین برگزاری مراسمات و اجتماعات، افرادی که در سالن حضور دارند، آزرده خاطر نشوند. بنابراین اگر به دنبال بهترین سیستم تهویه هوا سالن همایش هستید، تا پایان این بخش از مجله اینترنتی گیلاس همراه ما باشید، تا علاوه بر مرور مسائل مرتبط با این دستگاه، چند مورد از بهترین مدل‌های آن را هم خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

سیستم تهویه هوا سالن همایش

مهم ترین مسائل مرتبط با طراحی سیستم تهویه سالن اجتماعات

سیستم تهویه هوا سالن همایش باید از توان و قدرت بالایی برخوردار بوده و قادر به تامین هوای سرد و گرم مورد نیاز برای سالن‌های گسترده و وسیع نظیر سینما، تئاتر، کنسرت و… باشد. از این‌رو باید بتواند حجم بالایی از کربن دی اکسید را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کرده و با هوای تازه، تعدیل نماید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با سایر ویژگی‌هایی که یک سیستم تهویه مطبوع سالن سینما، ورزش و… باید داشته باشد، آشنا کنیم.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

به طور کلی سالن‌های همایش در طول روز حدود ۸_۱۲ ساعت به صورت پیوسته پذیرای ارباب رجوع بوده و افراد بسیاری در آن حضور دارند، به همین خاطر سیستم‌های تهویه مطبوع هم باید به‌طور مداوم در حال فعالیت باشند و در چنین وضعیتی اگر مصرف انرژی آن بالا باشد، هزینه هنگفتی به بار خواهد آورد. از این‌رو حین خرید سیستم تهویه هوا سالن همایش، باید به برچسب رده انرژی آن دقت فرمایید و مدلی را خریداری کنید که سبب بهینه‌سازی مصرف برق شود.

مهم ترین مسائل مرتبط با طراحی سیستم تهویه سالن اجتماعات

توان کنترل صدا و جذب ارتعاشات صوتی

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که حین خرید سیستم تهویه سالن اجتماعات باید بدان توجه فرمایید، قابلیت کاهش ارتعاشات و آلودگی صوتی در فضا است. سیستم‌های تهویه باید بتوانند سروصدای حاصل از کارکرد خود را کاهش دهند و موجب آزردگی حضار در سالن نشوند. البته نحوه راه اندازی و نصب این دستگاه هم تاثیر بسزایی در میزان صدای تولیدی آن دارد. یکی از راهکارهایی که سبب کاهش صدای سیستم تهویه می‌شود، این است که از سیستم‌های اسپلیت استفاده شود و بخشی از آن در خارج ساختمان نصب گردد تا میزان صدای تولیدی در فضای داخلی کاهش یابد.

 کنترل خودکار شرایط

سیستم تهویه هوا سالن همایش باید به صورت اتوماتیک عمل کند، یعنی اگر میزان ازدحام سالن کن و زیاد شد و در راستای آن، دمای فضا تغییر پیدا کرد؛ این دستگاه هم بتواند درجه رطوبت، دمای هوا و سرعت جریان باد خود را متناسب با آن تنظیم کرد.

مناسب ترین دستگاه برای تهویه هوا سالن همایش

خب تا اینجای کار با ویژگی‌های بهترین سیستم تهویه هوا سالن همایش آشنا شدیم، حال نوبت آن است تا چند مورد از بهترین دستگاه‌های تهویه را که این روزها بیشترین کاربرد را در سالن‌های ورزشی، سینما، تئاتر و… دارند خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا علاوه بر اینکه به درک درستی از ویژگی هر یک از مدل‌های مختلف آن برسید، حین خرید هم انتخاب برایتان آسان‌تر شود؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه‌ها، تا پایان همراه ما باشید.

مناسب ترین دستگاه برای تهویه هوا سالن همایش

دستگاه GHP

از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع مناسب سالن و اماکن تجاری بزرگ، دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی GHP است. این سیستم با گلز طبیعی هم کار می‌کند و مصرف برق آن بسیار پایین است‌. این سیستم معمولا در پشت بام نصب می‌‌شود و به کمک فن کویل یا هواساز که از طریق لوله کشی بدان متصل شده است، هوای تازه را به فضای داخل ساختمان می‌رساند. امروزه دستگاه سرمایشی و گرمایشی GHP به عنوان یکی از بهترین سیستم تهویه هوا سالن همایش شناخته می‌شود.

دستگاه های چیلر و بویلر با هواساز و فن کویل

دستگاه چیلر در تولید آب سرد و بویلر در تولید آب گرم کاربرد دارد. این دو دستگاه به هواساز یا فن کویل متصل شده و نقش یک سیستم تهویه هوا سالن همایش را ایفا می‌کنند. در ضمن شایان ذکر است که سیستم‌های تهویه مطبوع فوق‌العاده باکیفیت و مقرون به‌صرفه‌‌ای در فروشگاه گیلاس موجود می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به دسته بندی سایت، آنچه بدان نیاز دارید به قیمت منصفانه خریداری نمایید.

دستگاه تبخیری

اگر به دنبال یک سیستم تهویه هوا سالن همایش بادوام و باکیفیت هستید، دستگاه‌های تبخیری هم می‌توانند گزینه ایده‌آل. مناسبی باشند. اکونوپک، ایر واشر و زنت از جمله پرفروش‌ترین دستگاه‌های تبخیری در بازارهای داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

این دستگاه‌ دارای لوله‌های آب گرم نیز می‌باشد که با اتصال به بویلر یا پکیج سبب تولید هوای گرم می‌شود. از این‌رو باید بگوییم که همانند هواساز عمل کرده و به تنهایی قادر است تا هوای سرد و گرم را تولید و در محیط سالن توزیع نماید. همچنین آنچه سبب تمایز این دستگاه نسبت به سایر سیستم‌های تهویه می‌شود، قیمت پایین آن است که در مقایسه با کارایی و اثربخشی آن، بسیار مقرون به‌صرفه و مناسب می‌باشد.

مناسب ترین دستگاه برای تهویه هوا سالن همایش

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مسائل مرتبط با سیستم تهویه هوا سالن همایش پرداختیم‌ و دانستیم که یک سیستم تهویه مطبوع سالن کنفرانس و همایش باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات ارزشمندی راجع به موضوع مطرح شده دست آورده و تصمیم خود را مبنی بر انتخاب یک دستگاه تهویه مناسب برای سالن مد نظرتان گرفته باشید.

در اینجا لازم است اشاره کنیم که ما در مجموعه گیلاس  طیف گسترده‌ای از انواع دستگاه‌های تهویه مناسب سالن‌های همایش بزرگ و کوچک را به قیمت مناسب، خدمت مشتریان گرامی عرصه می‌داریم و شما می‌توانید با مراجعه به بخش دسته بندی فروشگاه و مشاهده انواع سیستم‌های تهویه مطبوع، آنچه باب میل‌تان است انتخاب و خریداری نمایید. در ضمن تمام محصولات عرضه شده در این فروشگاه دارای ضمانت نامه اصالت کالا و برگه گارانتی می‌باشند تا خیال مشتریان از بابت کیفیت و اورجینال بودن سیستم‌ها آسوده باشد. لطفاً نظرات و تجربه کاربری خود را در مورد انواع سیستم‌های تهویه سالن همایش، با ما و سایر همراهان گیلاس مگ، در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید؛ از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *