مقالات مرتبط با کولرگازی

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل چیست و چه کاربردی دارد؟! اگر پاسخ این سوال را نمی‌دانید، در این مقاله از گیلاس مگ همراه ما باشید تا با ماهیت و کاربرد آن  آشنا شوید. زیرا حین انتخاب و خرید یک سیستم سرمایشی مطمئن و کارآمد، لازم است که اطلاعات مفید و کاملی راجع به آن داشته باشید، تا در نهایت خریدی موفقیت آمیز و مقرون به‌صرفه را تجربه کنید. فلذا برای دانستن اینکه کولر گازی پرتابل چیست، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

عملکرد کولر گازی پرتابل چگونه است؟

در وهله اول باید بدانید که کولر گازی پرتابل چیست و چه ماهیتی دارد؛ پس از آن می‌توانید با یادگیری چگونگی عملکرد این دستگاه، به درک بهتری از ویژگی و مزایایی که دارد، دست پیدا کنید. به طور کلی در کولر گازی پرتابل نیز مانند کولرهای گازی اسپیلت و پنجره‌ای، از گاز مبرد استفاده می‌شود و با بهره‌گیری از چرخه تبرید، هوای خنک تولید شده در فضای ساختمان انتشار می‌یابد. با این حال تفاوت‌هایی در نحوه عملکرد کولر پرتابل با دو مورد مذکور وجود دارد، که در ادامه با شرح نوع عملکرد این دستگاه، به تفاوت‌های آن هم پی خواهید برد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کولر گازی پرتابل مقاله مزایا و معایب کولر گازی پرتابل را بخوانید.

عملکرد کولر گازی پرتابل چگونه است؟

چرخه تبرید در کولر گازی پرتابل

عملکرد کولر گازی قابل حمل به این صورت است که ابتدا فن هوای گرم فضا را به داخل کولر می‌کشاند. سپس این هوا در مجاورت کویل‌های کندانسور جریان می‌یابد و پس از آن، گاز مبرد گرمای هوا را به خود جذب می‌کند و تبخیر می‌شود. فلذا در این مرحله مبرد از حالت مایع به گاز تبدیل شده و هوا هم گرمای خود را از دست داده است. حالا نوبت آن است که هوای خنک از طریق فن وارد محیط ساختمان شود و رطوبت هوا هم که گرفته شده بود، تخلیه گردد.

گاز مبرد هم باید وارد کمپرسور شود و در آنجا مجدد فشرده سازی شده و تبدیل به مایع گردد. پس از اینکه مبرد تبدیل به حالت مایع شد، به طرف کندانسور می‌رود و مجدد چرخه تکرار می‌شود.

در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه تمام قطعات و اجزای کولر گازی پرتابل درون یک یونیت جمع شده و برخلاف کولر گازی اسپلیت نیازی به اختصاص دو فضای مجزا برای تعبیه آن وجود ندارد. ضمنا تنها یک لوله پلاستیکی و منعطف به قطر ۱۵ سانتی متر لازم است تا گرمای کندانسور از طریق آن خارج شود. البته گاها با اصطلاح کولر گازی پرتابل بدون لوله خروجی هم در بازار مواجه می‌شویم که در این باره لازم است اشاره کنیم که درواقع نداشتن لوله به معنای عدم نیاز به لوله برای نصب دستگاه نیست و بهتر است در این باره حین خرید محصول از فروشنده اطلاعات کافی کسب نمایید.

چرخه تبرید در کولر گازی پرتابل

انواع کولر گازی پرتابل

پس از اینکه دانستیم کولر پرتابل چیست و چه ماهیتی دارد، باید با انواع مدل‌های آن هم آشنا شویم. فلذا باید بگوییم که به طور کلی کولرهای گازی پرتابل براساس تعداد لوله‌های خروجی به دو دسته تک لوله و دو لوله تقسیم می‌شوند. مدل تک لوله معمول قیمت ارزان‌تری داشته و نسبت به نوع دیگر، مصرف برق بالاتری دارد. در مدل دو لوله هم یکی از لوله‌ها هوای محیط بیرون را به داخل دستگاه هدایت می‌کند، و لوله دیگر گرمای داخل فضا به به بیرون هدایت می‌کند. حال اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید محصولاتِ کدام برند جزو پرفروش‌ترین سیستم‌های سرمایشی در بازارهای داخلی و خارجی است، در ادامه همراه ما باشید تا با مدل‌های مختلف آن آشنا شوید. البته پیش از آن هم باید بگوییم که یکسری این محصولات، در فروشگاه گیلاس هم موجود بوده و شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت، از آن‌ها دیدن فرمایید و آنچه باب میل‌تان است، با قیمتی منصفانه خریداری کنید. برخی از بهترین مدل‌های کولر گازی پرتابل عبارت از:

نکاتی که برای خرید کولر گازی قابل حمل

خب تا اینجای کار متوجه شدیم که کولرگازی پرتابل چیست و عملکرد آن به چه صورت است. حال نوبت آن رسیده تا نکات مهمی را که هنگام خرید این محصول باید در نظر داشته باشید،  خدمت شما عزیزان ارئه کنیم تا در نهایت لذت یک خرید هوشمندانه را تجربه نمایید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کولر گازی قابل حمل باید بدان توجه فرمایید، عبارتند از:

  • برند و شرکت تولید کننده: اگر سری به بازار بزنید، شاهد طیف گسترده‌ای از کولرهای گازی پرتابل با مارک و برندهای مختلف خواهید بود که هر یک از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردارند؛ از این‌رو شناخت بهترین برند و خرید دستگاهی که توسط یک تولید کننده معتبر عرضه شده باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • ضمانت نامه اصالت کالا: گارانتی تعویض و تعمیر قطعات و ضمانت نامه اصالت کالا، به نوعی سبب اطمینان مشتری از کیفیت دستگاه شده و این امکان را فراهم می‌سازد تا در صورت بروز مشکل، بتواند از طریق نمایندگی فروش پیگیری کند.
  • متراژ فضا: تناسب ابعاد و وسعت فضای مورد نظر با ظرفیت کولر، سبب می‌شود تا دستگاهی که انتخاب کرده‌اید، بیشترین بازده و راندمان را داشته باشد.
  • رتبه‌بندی کلاس آب‌وهوایی: این پارامتر کولرها را به سه دسته گرمسیر (T3)، سردسیر (T1) و معتدل (T2) تقسیم بندی می‌کند و شما باید متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه خود، آنچه مناسب‌تر است را انتخاب فرمایید.
  • میزان مصرف برق: توجه به برچسب رده انرژی و انتخاب دستگاهی که در سطح A قرار دارد، سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و مصرف برق را بهینه می‌سازد.
  • خرید از یک فروشگاه معتبر: مهم‌ترین نکته‌ای که باید حتما به آن توجه فرمایید، خرید کولر گازی پرتابل از یک فروشگاه معتبر و خوش سابقه است. در این صورت خیالتان از بابت کیفیت و اصل و اورجینال بودن محصول آسوده خواهد بود.

اگر به دنبال کولر گازی مناسب برای اتاق خواب هستید; مقاله کولر گازی کوچک برای اتاق خواب را حتما بخوانید.

انواع کولر گازی پرتابل

جمع بندی

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های انواع سیستم سرمایشی قابل حمل پرداختیم‌ و دانستیم که کولر گازی پرتابل چیست و چه کاربردی دارد. امیدواریم با مطالعه این مطلب به پاسخ سوالات موجود در ذهن خود رسیده و از میان بهترین کولرهای گازی پرتابل معرفی شده، آنچه را باب میل‌تان است، انتخاب کرده باشید. فلذا در صورتیکه تصمیم خود را مبنی بر خرید هر یک از این محصولات گرفته‌اید، می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاهی گیلاس و جستجو در قسمت دسته‌بندی‌ها، کولر مدنظرتان را بیابید و نسبت به تکمیل فرایند خرید و ثبت سفارش اقدام کنید. تمام محصولات در این فروشگاه به همراه ضمانت نامه اصالت کالا و برگه گارانتی عرضه می‌گردد تا خیال مشتریان گرامی از بابت اصل و اورجینال بودن اجناس آسوده باشد. لطفا نقطه نظرات و پیشنهادات خود راجع به موضوع مطرح شده با ما و سایر کاربران در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *