مقالات مرتبط با داکت اسپلیت

معرفی ۱۰ تا از بهترین داکت اسپلیت های بازار

معرفی ۱۰ تا از بهترین داکت اسپلیت های بازار

داکت اسپلیت از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشد که امروزه در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. نمونه‌های خارجی و ایرانی هر یک دارای ویژگی‌های مشترک و مزایای منحصربفردی هستند که به نوبه خود، سبب تمایز هر کدام از دیگری می‌شود. از این‌رو اگر بخواهید برای خرید این محصول به فروشگاه مراجعه کنید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین داکت اسپلیت های بازار کدامند؟! به همین خاطر در این مقاله قصد داریم پاسخی برای سوال مذکور بیابیم؛ پس همراه ما باشید تا به مقایسه بهترین داکت اسپلیت های بازار بپردازیم.

داکت اسپلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از اینکه بخواهیم ویژگی‌های بهترین داکت اسپلیت در بازار ایران و جهان را معرفی و بررسی نماییم، بهتر است به خوبی با ماهیت این دستگاه آشنا شویم تا به درک درستی از کاربرد و خصوصیاتی که باید دارا باشد، برسیم. در واقع همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که هوای گرم و سرد مورد نیاز فضای داخلی را فراهم می‌سازد.

عملکرد اصلی این دستگاه توسط کویل آب گرم و هیت پمپ کنترل و اجرا می‌شود. به همین خاطر اگر در ساختمان از این سیستم جهت تهویه هوای گرم و خنک بهره‌گیری نمایید، دیگر نیازی به بخاری و رادیاتور نخواهید داشت. برای انتقال آب در این سیستم از کانال‌هایی از جنس گالوانیزه، فلکسی بل و پلی یورتان استفاده می‌شود، از این‌رو بدان اسپلیت کانالی هم می‌گویند. همچنین این دستگاه از یک طرف عملکردی شبیه به کولر گازی داشته و تنها تفاوت ظاهری آن، نصب یونیت به صورت توکار ‌می‌باشد،‌ زیرا کولر گازی به صورت روکار و بر روی دیوار نصب می‌گردد.

داکت اسپلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

خب حالا که با ماهیت و ویژگی‌های این دستگاه پرکاربرد و جذاب آشنا شدید، وقتش رسیده تا انواع مختلف آن را هم بشناسید و با هنگام خرید این محصول، انتخابی هوشمندانه و مقرون به‌صرفه داشته باشید.

برای آشنایی کامل تر با داکت اسپلیت، مطالعه‌ی بلاگ داکت اسپلیت چیست را به شما توصیه میکنیم.

معرفی بهترین داکت اسپلیت های خارجی

در اولین بخش از معرفی بهترین داکت اسپلیت، قرار است مدل‌های خارجی را معرفی کرده و پس از شناخت ویژگی‌های آن، به سراغ مدل‌های ایرانی برویم. البته پیش از هر چیز بهتر است با فروشگاه گیلاس هم آشنا شوید که از هر نوع داکت اسپلیت ایرانی و خارجی؛ بهترین مدل‌ها را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم تا در صورت انتخاب هر یک از آن‌ها، لذت یک خرید خوب و موفقیت آمیز را تجربه نمایید.

ما در این فروشگاه با ارائه بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع با قیمتی منصفانه، همواره به فکر جلب رضایت شما عزیزان بوده و در هر لحظه آماده خدمات رسانی به مشتریان گرامی می‌باشیم. پس اگر می‌خواهید یک داکت اسپلیت بادوام و فوق‌العاده باکیفیت را خریداری کنید، مجموعه گیلاس در خدمت شماست. حال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع این دستگاه‌ها، در ادامه با ما همراه شوید.

داکت اسپلیت گری

خب شاید در برخورد اول با انواع این دستگاه‌ها، با خود بگویید داکت اسپلیت چه مارکی خوبه؟! ما به شما می‌گوییم برند گری یکی از بهترین‌هاست. به عبارتی تنها گری نیست که حرف اول را می‌زند، اما به نوبه خود یک سیستم همه چیز تمام است. این دستگاه برای محل کار و منزل شما به نحوی طراحی شده که بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارد، به همین خاطر از جمله دستگاه‌های محبوب در بین خریداران می‌باشد. داکت اسپلیت گری بسیار خلاقانه طراحی شده و حین کار آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند. در ضمن هزینه کارکرد پایینی داشته و از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است.

این سیستم در ظرفیت و مدل‌های متنوع طراحی و تولید شده و در بازارهای سرتاسر دنیا عرصه می‌گردد. همچنین از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و نیازی به حساسیت بالا جهت نگهداری و مراقبت از آن نخواهد بود. فلذا مزایای بی‌بدیلی که این دستگاه دارد، سبب شده تا خریداران بتوانند در تمام فصول سال از آن استفاده کرده و هوای فضای داخلی به نحو احسن تهویه گردد.

داکت اسپلیت جی پلاس

داکت اسپلیت جی پلاس نیز یکی از بهترین داکت اسپلیت های بازار است که طرفداران زیادی داشته و اغلب افراد از میان برندهای خارجی این مدل را برمی‌گزینند. این دستگاه دارای رده انرژی A+ بوده و محدوده ظرفیت آن ۲_۵ تن تبرید می‌باشد. داکت اسپلیت جی پلاس کمترین میزان سرو‌صدا را ایجاد کرده و قابلیت اتصال به کویل آب گرم را نیز دارد. گاز تعبیه شده در این دستگاه R410A است که با محیط زیست سازگار می‌باشد؛همچنین دو سنسور کنترل فشار و دما نیز دارد.

داکت اسپلیت هایسنس

از جمله بهترین داکت اسپلیت های بازار که ساخت کشور چین باشد، می‌توان دستگاه‌های تولیدی کمپانی هایسنس را مثال زد. این محصول از نظر کیفیت و قیمت در محدوده بسیار مطلوبی قرار داشته و برای افرادی که به دنبال یک داکت اسپلیت اقتصادی و بادوام هستند، بهترین گزینه می‌باشد. این دستگاه از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده که به وسیله لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند. ضمنا اگر به چند کانال متصل شود، قادر خواهد بود تا هوای چند فضای مجزا را تامین نموده و با عملکرد مطلوبی که دارد، رضایت ساکنین ساختمان را نسبت به خود جلب نماید.

داکت اسپلیت سامسونگ

از جمله بهترین داکت اسپلیت خارجی موجود در بازار، می‌توان به مدل سامسونگ اشاره نمود. این دستگاه یکی از مجهزترین سیستم‌های تهویه مطبوع در دنیا می‌باشد که از نظر سرعت، ظرفیت گرمایشی- سرمایشی، راندمان کاری و کیفیت، در سطح بالایی قرار داشته و از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. فرایند تولید داکت اسپلیت سامسونگ زیر نظر بهترین متخصصان الکترونیک در دنیا صورت گرفته است، به همین خاطر دارای مشخصات کیفی بی‌نظیری می‌باشد.

امتیاز ساخت این دستگاه در انحصار یک کمپانی کره‌ای بوده و همانطور که مستحضرید، کره جنوبی از جمله کشورهای جهان اولی به شمار می‌رود. این کمپانی توانسته داکت اسپلیت سامسونگ را با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا به گونه‌ای طراحی نماید که دارای نوعی پوشش شیمیایی قدرتمند باشد.

داکت اسپلیت سامسونگ

از طرفی قادر به پاسخگویی در دو حالت گرمایش و سرمایش بوده و حتی در بدترین شرایط عملیاتی، با عملکرد مطلوب و بهینه‌سازی هوشمندانه، بازدهی بسیار خوبی دارد. تنوع تولیدات داکت اسپلیت کمپانی سامسونگ سبب شده تا توجه بسیاری از خریداران به این سمت جلب شده و از محصولات شرکت مذکور استقبال نمایند.

اگر داکت اسپلیت شما دچار مشکل در رمایش شده توصیه میکنیم بلاگ چرا داکت اسپلیت خنک نمیکند را مطالعه کنید.

داکت اسپلیت ال جی

اگر به دنبال یک داکت اسپلیت خوب و باکیفیت هستید، ما به شما برند ال جی را معرفی می‌کنیم. محصولات این شرکت به عنوان بهترین داکت اسپلیت موجود در بازار، از فروش بالایی برخوردار بوده و طرفداران پروپاقرص زیادی را به خود اختصاص داده است. تنها مسئله‌ای که در مورد این دستگاه می‌توان بدان خرده گرفت، اندک سرو و صدایی است که به هنگام کار از خود تولید می‌کند؛ اما این اتفاق در مقابل عملکرد پرقدرت و همه کاره‌ای که دارد، چندان به چشم نیامده و هنوز هم خریداران بسیاری در صف خرید این محصول می‌باشند.

در ضمن ناگفته نماند که کمپانی ال جی یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدکننده سیستم تهویه مطبوع بوده و چندین سال است که در ایران هم نمایندگی‌های فعال متعددی دارد. ضمنا این محصول مجهز به ریموت چند منظوره، کنترل کننده غیرشهودی و یک تایمر خاموش کردن می‌باشد.

داکت اسپلیت گرین

افرادی که در جستجوی بهترین برند های داکت اسپلیت در بازار هستند، امکان ندارد که از محصولات کمپانی گرین غافل شوند. محصولات این شرکت انواع مختلفی داشته و در مدل‌های گوناگون تهیه و عرضه می‌شوند. شرکت گرین در سرتاسر دنیا به عنوان معتبرترین مجموعه تولیدکننده این محصول شناخته شده و با طراحی و ساخت انواع سیستم‌های تهویه مطبوع مستقل و مرکزی، چیلر تراکمی، فن کویل و کولرهای گازی توانسته به جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دست یابد.

داکت اسپلیت گرین در مقام بهترین برند داکت اسپلیت در بازار، دارای رده مصرف انرژی A و B بوده و از نظر هزینه‌های مصرف برق، بسیار مقرون به‌صرفه و مناسب است. در ضمن دارای فیلتر افزایش کیفیت هوا بوده و امکان نصب کانال هوای برگشت و هوای تازه را فراهم می‌آورد. همچنین گاز مبرد استفاده شده در ساختار این دستگاه، سازگار با محیط زیست بوده و R410a نام دارد.

داکت اسپلیت گرین

نکته: تمام داکت اسپلیت‌های مذکور، در فروشگاه گیلاس موجود بوده و شما عزیزان می‌توانید با بهترین قیمت؛ نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایید. برای این کار به صفحه داکت اسپلیت مراجعه کنید.

معرفی بهترین داکت اسپلیت های ایرانی

تا اینجای کار با چند مدل از بهترین بهترین داکت اسپلیت های بازار ایران که تولید کمپانی‌های خارجی بودند، آشنا شدیم. حال نوبت آن است تا با چند مورد از برندهای ایرانی سازنده این محصول نیز آشنا شویم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

داکت اسپلیت برند وست کول

یکی از تولیدکنندگان بهترین داکت اسپلیت بازار، برند پست کول است که فعالیت گسترده‌ای در این صنعت داشته و انواع سیستم تهویه مطبوع را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه می‌دارد. داکت اسپلیت‌های وست کول زیر نظر مهندسان مجرب و کاربلد طراحی شده و به قدری باکیفیت و کارآمد است که پاسخگوی تمام نیازهای خریداران خواهد بود.

این دستگاه یک کمپرسور دور موتور متغیر و کیت اینورتر داشته؛ و ابعاد نسبتا کوچک و جمع‌وجوری دارد که سبب بهینه‌سازی فضای داخلی از این بابت می‌شود. فیلتراسیون قدرتمند و توان جذب مطلوب، به همراه ضمانت‌نامه و گارانتی سبب شده تا این داکت اسپلیت به یکی از پرفروش‌ترین سیستم‌های تهویه در بازار ایران تبدیل شود. در ضمن کمپرسور موجود بر روی این دستگاه از نوع روتاری (Hitachi GMCC) می‌باشد.

داکت اسپلیت برند تک الکتریک

یکی دیگر از داکت اسپلیت‌های ایرانی که از سوی خریداران، عنوانِ بهترین داکت اسپلیت موجود در بازار داخلی را به خود اختصاص داده است؛ در انحصار کمپانی تک الکتریک می‌باشد. این سیستم تهویه از دو یونیت به نام‌های کندانسور و هواساز تشکیل شده و به کمک کانال‌های متعدد، هوای تازه را به فضا منتقل می‌کند. طریقه نصب داکت اسپلیت تک الکتریک به صورت توکار بوده و به همین خاطر از نظر بهینه‌سازی فضای داخلی نقش موثری ایفا می‌کند. کمپانی سازنده این محصول از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز توانسته با تولید انواع سیستم تهویه هوا با کیفیت بالا، سبب جلب رضایت مشتریان شود.

داکت اسپلیت برند مهراصل

اگر در بین برندهای ایرانی به دنبال یک داکت اسپلیت باکیفیت و مقرون به‌صرفه هستید، مهراصل گزینه‌ای مطلوب برای شما عزیزان خواهد بود. این کمپانی در آغاز فعالیت خود، در زمینه تولیدات لوله‌های مسی فعالیت داشت اما به مرور حوزه کاری خود را گسترش داده و به تولید و عرضه انواع سیستم تهویه مطبوع و داکت اسپلیت پرداخت.

به دلیل مزایای مختلفی که محصول این برند دارد، می‌توان آن را هم در رده بهترین داکت اسپلیت های بازار جای داد. این دستگاه دارای بلوور فن‌های گالوانیزه در پشت اوپراتور بوده و کویل آبگرم بر روی آن تعبیه شده است. در ضمن ارتفاع یونیت داخلی هم اندکی زیاد می‌باشد که به نوعی سبب کارایی بیشتر این دستگاه شده است.

داکت اسپلیت برند ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یک برند معروف و محبوب ایرانی است که محصولات آن از فروش قابل توجهی برخوردار می‌باشد. این کمپانی ابتدا در حوزه تولید انواع پکیج گرمایشی و آبگرم کن فعالیت داشت، اما به مرور دایره کاری خود را گسترش بخشیده و به طراحی و تولید انواع سیستم تهویه مطبوع و داکت اسپلیت روی آورد.

داکت اسپلیت برند ایران رادیاتور

امروزه هم به لطف متخصصان و مهندسان باتجربه این شرکت، داکت اسپلیت ایران رادیاتور، بهترین مدل داکت اسپلیت داخلی به شمار می‌رود. در ساخت بلوور فن‌های این دستگاه از متریال فلز استفاده شده و این قطعات پس از اپراتور، (در مجاورت یونیت داخلی) تعبیه شده‌اند. ضمنا دارای فیلتر تهویه هوا بوده و در ساخت آن از گاز R410 که سازگار با محیط زیست می‌باشد، استفاده شده است.

مقاله پیشنهادی ما در این بخش :‌ علت روشن نشدن داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت برند داکتینو

شرکت پاکتینو داکت اسپلیت‌های خود را با دو برند انحصاری پارس و خانه شرق، تولید و عرضه می‌دارد. هر یک از این دو دستگاه، ویژگی‌های خاص خود را داشته و به نوعی از جمله بهترین داکت اسپلیت های بازار به شمار می‌روند. داکت اسپلیت پارس نسبت به خانه شرق قیمت پایین‌تری داشته و از طراحی ساده‌تری برخوردار می‌باشد. ضمنا در ساخت آن از بلوور فن گالوانیزه و قطعات کم هزینه‌تر استفاده می‌شود که در کل سبب شده تا قیمت مقرون به‌صرفه‌تری داشته باشد.

همچنین نسبت به مدل خانه شرق، ارتفاع یونیت این دستگاه کمی بیشتر بوده و فن آن نیز صدای نسبتا بیشتری تولید می‌کند. در مقابل برای ساخت داکت اسپلیت خانه شرق بلوور فن گالوانیزه در بخش جلویی اواپراتور قرار داشته و کویل آبگرم در حالت جداگانه بر روی داکت تعبیه شده است. گاز مصرفی در تولید این دستگاه نیز از نوع R22 یا R410 می‌باشد.

داکت اسپلیت برند دماپویا

داکت اسپلیت برند دماپویا دارای یک کمپرسور روتاری با گاز مبرد R410 است که با محیط زیست سازگار می‌باشد. به منظور پرتاب باد با شدت مطلوب، در ساخت این دستگاه از فن و بلوورهای قدرتمندی استفاده شده است. همچنین امکان نصب کویل آب گرم نیز بر روی آن فراهم می‌باشد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که شرکت دماپویا در ساخت این دستگاه از بهترین متریال و قطعات استفاده کرده و همواره سعی دارد با ارائه تولیدات باکیفیت، در بازار رقابتی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد، به همین خاطر امروزه سیستم‌های تهویه مطبوع این کمپانی به عنوان بهترین داکت اسپلیت های بازار شناخته می‌شوند.

نکات مهم درباره خرید داکت اسپلیت

تا این قسمت از مقاله، به شناخت نسبتا دقیقی از بهترین داکت اسپلیت های بازار دست یافتیم و با پرفروش‌ترین مدل‌های ایرانی و خارجی آن آشنا شدیم. حال نوبت آن است تا راجع به نکاتی که هنگام خرید این دستگاه باید در نظر بگیریم، صحبت کنیم. برخی از مهم‌ترین پارامترها در این باره عبارتند از:

نکات مهم درباره خرید داکت اسپلیت

• به تناسب قطر و ضخامت لوله‌ها با مدل دستگاه دقت فرمایید.
• حتما پیش از خرید ظرفیت داکت اسپلیت محاسبه گردد.
• مدلی را خریداری نمایید که تا حد امکان از راندمان و کارایی بالاتری برخوردار باشد.
• ابعاد و متراژ فضای مورد نظر را محاسبه کرده و دستگاه با ظرفیت متناسب با آن خریداری کنید.
• برخی از دستگاه‌های داکت اسپلیت، به هنگام فعالیت اندکی سروصدا می‌کنند؛ پس باید به این نکته هم توجه کرده و دستگاهی انتخاب نمایید که متناسب با نیازتان باشد.
• توجه به میزان مصرف برق داکت اسپلیت و تک یا دو از بودن دستگاه هم از جمله موارد ضروری است که حتما باید بدان توجه فرمایید.
• ضمنا دقت کنید که نوع گاز موجود در آن R410 باشد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی بهترین داکت اسپلیت های بازار پرداختیم و با ماهیت و کاربرد این دستگاه آشنا شدیم. همچنین آموختیم که هنگام خرید داکت اسپلیت به صورت اینترنتی یا حضوری حتما باید به چند نکته مهم نظیر توان مصرفی، ظرفیت، ابعاد فضای داخلی و… توجه فرمایید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده و پاسخ سوالات خود را یافته باشید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را نیز در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران گیلاس مگ به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *