مقالات مرتبط با داکت اسپلیت

بهترین داکت اسپیلت کم مصرف

بهترین داکت اسپیلت کم مصرف

بهترین داکت اسپیلت کم مصرف کدام است؟! اگر پاسخ پرسش مطرح شده را نمی‌دانید، در این بخش از گیلاس مگ همراه ما باشید تا ضمن بررسی ویژگی‌های انواع مختلف داکت اسپلیت کم مصرف، بهترین مدل‌های آن را هم بشناسید و نهایتا با در نظر گرفتن پارامترهای مهم و میزان بودجه در دسترس، نسبت به خرید آنچه باب میل‌تان است، اقدام کنید.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت و کاهش هزینه

میزان مصرف برق داکت اسپلیت و کاهش هزینه

میزان مصرف برق داکت اسپلیت و کاهش هزینه آن از جمله مهم‌ترین مسائلی است که خریداران حین انتخاب این دستگاه از بین مدل‌های مختلف، مورد بررسی قرار داده و به عنوان ملاکی برای انتخاب خود در نظر می‌گیرند. از این‌رو ابتدا وند مورد از کم مصرف ترین داکت اسپلیت های موجود در بازار را خدمت شما عزیزان معرفی کرده و پس از آن به بررسی ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. انواع بهترین داکت اسپلیت کم مصرف موجود در ایران عبارتند از:

  • داکت اسپلیت دانا تهویه
  • داکت اسپلیت اجنرال
  • داکت اسپلیت هایسنس
  • داکت اسپلیت ال جی
  • داکت اسپلیت ایران رادیاتور

در ادامه این مطلب شما را با ویژگی‌ها و نحوه محاسبه میزان برق این دستگاه‌ها آشنا خواهیم کرد، پس تا پایان همراه ما باشید.

مزایا و معایب سیستم داکت اسپلیت

خب تا اینجای کار با انواع داکت اسپلیت کم مصرف آشنا شدید، حال نوبت آن است که با بررسی ویژگی‌های این محصول، به درک درستی از مزایا و معایب آن برسیم.

مزایای داکت اسپلیت کم مصرفمعایب داکت اسپلیت کم مصرف
تامین هوای تازه و توزیع یکنواخت آن در فضاتمام فضای ساختمان دمای واحدی خواهد داشت
فیلتر هوا و پاکسازی آن از الودگی‌هانصب نسبتا دشواری دارد
مکش قدرتمند و بازگرداندن هوای محیط به داخل دستگاهسروصدای آن تاحدودی زیاد است
قیمت مقرون به‌صرفه و امکان محاسبه هزینه برق آن بطور مجزادر حالت گرمایش، مصرف برق بالاتری دارد
امکان نصب یونیت خارجی در فاصله نسبتا دورتردر فضاهای بلااستفاده ساختمان، انرژی بیهوده هدر می‌رود.

محاسبه میزان مصرف برق داکت اسپیلت

اغلب مردم تصور‌ می‌کنند که محاسبه میزان مصرف برق داکت اسپیلت کم مصرف کار پیچیده و دشواری می‌باشد، در صورتی که اصلا این‌طور نبوده و تنها با چند گام ساده، موفق به محاسبه میزان مصرف آن خواهید بود. در واقع برای محاسبه مقدار مصرف این دستگاه، ابتدا باید هزینه مصرف هر کیلو وات ساعت را از قبض برق بیابید. سپس مقدار مذکور را در حداکثر توان مصرفی داکت اسپلیت ضرب کنید. مقدار حاصل شده نشانگر حداکثر قیمت برق دستگاه در هر ساعت است.

به طور مثال اگر دستگاه یک ساعت به طور مداوم کار کند، هزینه برق مقدار به دست آمده خواهد بود. در این مرحله کافیست محاسبه کنید که درستگاه شما در طول روز با چقدر از توان مصرفی خود (به صورت درصدی)‌؛ به مدت چند ساعت کار می‌کند و با یک تناسب ساده می‌توان میران مصرف داکت اسپلیت را به دست آورد.

محاسبه میزان مصرف برق داکت اسپیلت

نحوه عملکرد داکت اسپیلت

به طور کلی داکت اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل می‌شود. یونیت داخلی همانطور از نامش پیداست، داخل ساختمان نصب شده و بخش دیگر آن (یونیت خارجی که انتقال هوای کرم و سرد از این قسمت آغاز می‌شود)؛ بر روی پشت بام یا سقف کاذب قرار گرفته و از طریق دو لوله مشی منعطف به هم متصل می‌شوند. در بین قطعات مختلف این دستگاه، کمپرسور از جمله عناصر اصلی آن است که وظیفه تنظیم دما را برعهده دارد. این قطعه به کمک سایر اجزای داکت اسپلیت کم مصرف، نظیر اپواتوار، دینام و… گاز مبرد را فشرده‌سازی و به سمت کندانسور انتقال می‌دهد. در آنجا گرمای هوا را گرفته و سبب خنک کنندگی آن می‌شود.

قیمت داکت اسپلیت کم مصرف

قیمت داکت اسپلیت کم مصرف براساس پارامترهای مختلفی نظیر ظرفیت، میزان مصرف برق و… تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده، شاهد افزایش قیمت این محصول در بازارهای داخلی بوده‌ایم. با این وجود باز هم فروشگاه‌هایی وجود دارند که این محصول را به قیمت مناسب‌تری عرضه می‌دارند تا اغلب اقشار جامعه قادر به خرید آن باشند. در این میان ما هم در فروشگاه گیلاس با ارائه انواع داکت اسپلیت کم مصرف به قسمت منصفانه و تضمین کیفیت دستگاه، در تلاشیم تا لبخند رضایت را بر لبان بر مهر شما عزیزان بنشانیم.

قیمت داکت اسپلیت کم مصرف

خرید داکت اسپلیت کم مصرف

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، شما می‌توانید برای خرید داکت اسپلیت کم مصرف به بخش فروشگاه وب سایت گیلاس مراجعه کنید و در میان طیف گسترده‌ای از محصولات مرتبط، آنچه بدان نیاز دارید را به سبد خرید خود بیفزایید و با خیالی آسوده، لذت یک خرید موفقیت آمیز و مقرون به‌صرفه را تجربه کنید. در این میان لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که در این فروشگاه با هدف آسودگی خاطر مشتریان عزیز، تمام محصولات با ضمانت نامه اصالت کالا و گارانتی عرصه می‌گردد.

خرید بهترین داکت اسپلیت کم مصرف

برای خرید بهترین داکت اسپلیت کم مصرف باید از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه گیلاس بهره‌مند شوید تا به طور کامل از تمام نکاتی که حین خرید این محصول باید بدان توجه فرمایید، مطلع شوید. زیرا اگر دستگاه باظرفیت اشتباه یا توان مصرفی نامناسب خریداری کنید، علاوه بر اینکه هزینه‌های هنگفتی به بار می‌آید، در نهایت نتیجه مطلوب و دلخواه نیز حاصل نمی‌گردد. فلذا کارشناسان ما در بخش فروش همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند و در صورتیکه نیتز به راهنمایی داشته باشید، ظرفیت کولر مدنظرتان را بر حسب شرایط فضای مربوطه محاسبه کرده و از خرید تا مصب و راه‌اندازی در کنارتان خواهند بود.

روش های کاهش مصرف برق داکت اسپیلت

روش‌های مختلفی برای کاهش مصرف داکت اسپلیت وجود دارد که هر یک به نوبه خود، نقش بسزایی در بهینه‌سازی مصرف انرژی ایفا می‌کنند، از این‌رو در ادامه چند مورد از بهترین راهکارهایی را که سبب صرفه جویی مصرف برق در داکت اسپلیت کم مصرف می‌شود، خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد:

  • خرید یک برند معتبر و پرطرفدار
  • نصب و راه‌اندازی کویل آب گرم بر روی داکت
  • محاسبه متراژ فضا و انتخاب یک دستگاه با ظرفیت متناسب با آن
  • نصب یونیت‌ها در فضایی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد.
  • سرویس به موقع دستگاه و اطمینان از سلامت سیم کشی اسپیلت
روش های کاهش مصرف برق داکت اسپیلت

کدام المان‌ها در کاهش میزان مصرف داکت اسپلیت‌ها دخیل هستند؟

به طور کلی داکت اسپلیتِ کم مصرف از جمله بهینه‌ترین سیستم‌های تهویه به شمار می‌رود، و نسبت به اغلب کولرهای گازی مصرف برق کمتری دارد. با این وجود هنوز هم تولیدکنندگان در پی طراحی دستگاهی هستند که مصرف برق از این مقدار که هست، بهینه‌تر کرده و به حداقل‌ برسانند؛ اما در حالت کلی موارد زیر تاثیر زیادی بر میزان مصرف داکت اسپلیت‌ها می‌گذارند:

  • برچسب راندمان انرژی
  • نوع کمپرسور
  • برند و شرکت سازنده
  • بهره‌گیری از فناوری اینورتر

کدام برند کم مصرف ترین داکت اسپلیت موجود در بازار است؟

برندهای مختلف در کشور تولید کننده داکت اسپلیت کم مصرف هستند، اما از این میان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و نظرات خریداران، برندهای زیر از جمله کم مصرف ترین داکت اسپلیت موجود در بازار به شمار می‌روند:

  • مدیا
  • اجنرال
  • گری
  • پاناسونیک
  • میتسوبیشی
  • توشیبا
  • هایسنس
  • هیتاچی
  • سامسونگ
  • ال جی

جمع‌بندی

دراین مطلب به بررسی ویژگی‌های انواع داکت اسپلیت کم مصرف  پرداختیم و دانستیم که این دستگاه چه مزایا و معایبی دارد. حال با توجه به اطلاعاتی که در دست دارید، بدون شک انتخابی درست و مطمئن خواهید داشت. تنها کافیست سری به بخش فروشگاه گیلاس بزنید و از دسته بندی محصولات موجود در سایت دیدن فرمایید و از بین طیف گسترده داکت اسپلیت‌های مختلف آنچه باب میل‌تان است را انتخاب کرده و لذت یک خرید هوشمندانه و مقرون به‌صرفه را تجربه نمایید. امیدواریم نهایت سود را از مطالعه این مقاله برده و پاسخ سوالات موجود در ذهن خود را یافته باشید. لطفا نقطه نظرات و تجربه کاربری خود را راجع به این داکت اسپلیت کم مصرف با ما و سایر کاربران گیلاس مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *