مقالات مرتبط با فن کویل

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل می‌تواند پارامترهای مختلفی را در بر بگیرد و شما باید نسبت به هر یک از آن‌ها، آگاه باشید و اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید؛ تا در نهایت حین انتخاب فن کویل، یک خرید هوشمندانه و مقرون به‌صرفه را تجربه کنید. بنابراین اگر علاقه مند به کسب معلومات بیشتر در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت فن کویل هستید، تا پایان این بخش از مجله آموزشی گیلاس همراه ما باشید.

نوع فن کویل و تاثیر بر قیمت فن کویل

از جمله اولین و مهمترین عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل، نوع این دستگاه است. به طور کلی فن کویل‌ها مدل‌های مختلفی دارند و هر یک از نظر شکل ظاهری و نحوه عملکرد ممکن است با مدل‌های دیگر متفاوت باشد. از این‌رو چندان دور از انتظار نخواهد بود اگر از نظر قیمت هم با یکدیگر متفاوت باشند. برخی از رایج‌ترین مدل‌های فن کویل عبارتند از:

  • فن کویل توکار
  • فن کویل کانالی
  • فن کویل دیواری
  • فن کویل زمینی
  • فن کویل کاستی

با توجه به نام هر یک از این فن کویل‌ها، به راحتی می‌توان متوجه این مسئله شد که حتی نحوه نصب آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، فلذا ظاهر متفاوتی هم خواهند داشت. به‌طور مثال فن کویل سقفی، در سقف کاذب نصب می‌گردد و فن کویل زمینی بر روی زمین قرار گرفته و گاها به دیوار هم نصب می‌شود. لازم ذکر است که مدل زمینی، در دو نوع روکار و توکار طراحی و به بازار عرضه می‌شود. مدل دیواری برای نصب بر روی دیوار مناسب بوده و در منازلی که متراژ پایینی دارند، سبب بهینه سازی فضای داخلی می‌شود. مدل کاستی هم مخصوص نصب در سقف کاذب بوده و فن کویل کانالی هم لازم است تا متصل به کانال‌های هوایی باشد. بنابراین برخی از قطعات سازنده، ابعاد، متریال و… هر یک این مدل‌ها فرق داشته و قیمت نهایی کار هم متفاوت خواهد بود.

بهترین برند فن کویل چه برندی است؟

قیمت فن کویل

معرفی عوامل تاثیر گذار در قیمت فن کویل

خب تا اینجای کار دانستیم که نوع فن کویل تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی آن دارد، حال نوبت آن رسیده تا با سایر عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل آشنا شوید، پس تا پایان همراه ما باشید.

میزان سطح صدای فن کویل

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت فن کویل، میزان صدایی است که حین کارکرد تولید می‌کند. معمولا در بین انواع مختلف فن کویل، مدل سقفی صدای پایین‌تری داشته و به طبع ممکن است نسبت به برخی از مدل‌های گوناگون آن، قیمت بیشتری داشته باشد. البته امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و به کارگیری قطعات کم صداتر، میزان صدای تولید از فن کویل‌های مختلف بسیار کمتر است، اما با این حال هم‌چنان تفاوت‌هایی بین هر یک از آن‌ها بابت این مسئله وجود دارد.

صدای زیاد فن کویل آزاردهنده است و در روزهای گرم تابستان موجب آزار و اذیت سایرین می‌شود، و از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت فن کویل نیز هست. اگر می خواهید بدانید دلایل آن چیست در مقاله ” علت صدای زیاد فن کویل ” این عوامل را بررسی کردیم.

برند و شرکت سازنده

شرکت‌های سازنده بسیاری در کشور و سرتاسر دنیا وجود دارند که سال‌هاست در حوزه تولید فن کویل و سایز سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فعالیت می‌کنند. طبیعتا هر یک از این فن کویل‌ها، از نظر کیفیت قطعات و اجزای تشکیل دهنده با یکدیگر متفاوت خواهند بود. از این‌رو در نهایت قیمت متفاوتی هم خواهند داشت. طبیعتا هر چه برند یک محصول از اعتبار و شهرت بالاتری برخوردار باشد، کیفیت کار هم قابل اطمینان‌تر است. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بهای تولیدات آن بیشتر از سایر از سایر کمپانی‌ها ارزش گذاری شود. از جمله بهترین برندهای ایرانی و خارجی که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به دما تجهیز، ساران، تهویه، ساراول، گرین، میدیا و… اشاره کرد. لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که اغلب محصولات مذکور در فروشگاه گیلاس هم موجود بوده و شما می‌توانید با قیمتی مناسب و اطمینان خاطر، نسبت به خرید آن از این مجموعه اقدام فرمایید.

خرید انواع فن کویل از فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس

فن کویل‌های دو لوله یا چهار لوله

یک مورد دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت فن کویل، دو لوله یا چهار لوله بودن این دستگاه است. فن کویل‌هایی که مجهز به دو لوله هستند، یک لوله رفت و یک لوله برگشت برای مبادله آب گرم و سرد دارند. این لوله‌ها به منبع مرکزی تامین انرژی یا موتورخانه ساختمان متصل می‌باشند. حال در مدل دیگری از فن کویل‌ها که به چهار لوله متصل‌اند، دو لوله برای رفت و دو لوله دیگر برای برگشت آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این وضعیت می‌توان به صورت همزمان از قابلیت سرمایش و گرمایش سیستم بهره‌مند شد‌. به همین خاطر دور از انتظار نخواهد بود که نسبت به مدل دو لوله، قیمت بالاتری داشته باشد.

ابعاد و ظرفیت‌ فن کویل

از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل، می‌توان بع ظرفیت و ابعاد این دستگاه اشاره نمود. به طور معمول هر چه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت. در واقع ظرفیت فن کویل بیانگر میزان قدرت سرمایش و گرمایش دستگاه و هوادهی آن است. واحد نشان دهنده این پارامتر CFM یا همان فوت مکعب بر دقیقه می‌باشد.

به طور کلی ظرفیت یک فن کویل تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر بار برودتی و حرارتی و متراژ قرار گرفته و هر چه زیر بنای ساختمان وسعت بیشتری داشته باشد، لازم است تا یک فن کویل با ظرفیت بالاتر خریداری کنید. در همین راستا، هر چه ظرفیت و ابعاد دستگاه مورد نظر افزایش یابد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

راهنمای کامل نحوه محاسبه ظرفیت فن کویل

متریال بدنه دستگاه

جنس بدنه فن کویل هم از جمله عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل به حساب می‌آید. به طور معمول در ساخت بدنه این دستگاه از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود که کیفیت بالایی داشته و در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم است. همچنین با رنگ کوره‌ای پوشش داده می‌شود که سبب جلوگیری از نفوذ رطوبت و برخورد مستقیم هوا به بدنه خواهد شد.

فلذا این مورد هم تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی فن کویل می‌گذارد و هر چه کیفیت آن بالاتر باشد، ارزش گذاری پایانی، قیمت بیشتری را رقم خواهد زد. شایان ذکر است که برخی مسائل نظیر ضخامت ورقه، میزان مقاومت آن در برابر عوامل محیطی، سطح کیفی بالا و استحکام در برابر سرما و گرما سبب افزایش بهای ورق گالوانیزه شده و قیمت فن کویل بیشتر خواهد شد.

میزان مصرف برق فن کویل چقدر است؟

جمع بندی

در این مطلب به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل پرداختیم و دانستیم که چه پارامترهایی در ارزش گذاری این کالا نقش دارند. امیدواریم شما هم از مطالعه این مقاله نهایت لذت را برده باشید و اگر سوالی در ذهن خود داشتید، پاسخ آن را بیابید. در این بخش لازم است اشاره کنیم که حتما اگر روزی قصد خرید فن کویل داشتید، این محصول را از یک فروشگاه معتبر و خوش سابقه تهیه کنید. زیرا در این صورت خیالتان از بابت کیفیت آنچه خریداری کرده‌اید، آسوده خواهد بود. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که یک فروشگاه معتبر از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟!

در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم اجناس عرضه شده در آن باید دارای ضمانت نامه اصالت کالا و برگه گارانتی باشد، تا خیال مشتریان از بابت آنچه خریداری می‌کنند، آسوده شود. فلذا ما هم در مجموعه گیلاس همواره در تلاشیم تا با ارائه باکیفیت‌ترین محصولات به قیمت مناسب؛ همراه با برگه تضمین کیفیت و گارانتی، لبخند رضایت را بر لبان شما عزیزان بنشانیم و لذت یک خرید موفقیت آمیز را برایتان به ارمغان آوریم. لطفا نقطه نظرات و تجربیات خود را پیرامون موضوع این بخش از مجله گیلاس در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *