vrf

سیستم vrf چیست؟(بررسی فنی+مزایا+معایب+فروش)

VRF چیست

ممکن است بسیاری از افراد تا به حال نام سیستم vrf را نشنیده باشند و به همین خاطر یکی از سوالاتی که در این قسمت به وجود می‌آید، این است که vrf چیست؟ این نوع سیستم، یک دستگاه پیشرفته است که برای ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداره مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای مخصوص به خود را دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این سیستم آشنا کنیم.

ساختار سیستم vrf

ساختارسیستم vrf چیست؟ این ساختار دارای اجزای مختلفی است که با توجه به مطالبی که ارائه دادیم، به دو یونیت داخلی و خارجی تقسیم می‌گردد. یونیت خارجی در ساختار این دستگاه، شامل کندانسور و کمپرسور است و همینطور یونیت داخلی این سیستم که چند عدد است، به عنوان هوا رسان عمل می‌کند. تمامی قسمت‌های ساختار این دستگاه در کنار یکدیگر، می‌توانند کار خود را انجام دهد. یونیت‌های داخلی پس از انجام دادن وظیفه خود، می‌توانند به کمک یونیت خارجی مقدار گرما و سرمای مورد نیاز را برای فضاهای مختلف تامین نمایند.

نحوه عملکرد سیستم  vrf

در این بخش به این موضوع می‌رسیم که نحوه عملکرد این سیستم چگونه است؟ عملکردی که این سیستم دارد، به شکلی است که تهویه گاز مبرد قادر است انرژی گرمایی را بین یونیت‌های داخلی و خارجی تقسیم نماید و در نهایت به فن کویل منتقل می‌گردد. این فرایند این امکان را فراهم می‌کند که افراد بتوانند در تابستان سیستم سرمایش و در زمستان سیستم گرمایش داشته باشند. قبل از این که این فرایند اتفاق بیفتد، گاز مبرد در قسمتی به نام کمپرسور فشرده می‌گردد. در نهایت با افزایش پیدا کردن دما و همینطور فشار آن، به کندانسور وارد می‌شود.

vrf مخفف چیست؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که vrf مخفف چیست و به چه دلیل این نام گذاری انجام شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کلمه vrf مخفف چند واژه انگلیسی به نامflow  variable refrigent است. حالا اگر بخواهیم این چند واژه انگلیسی را معنی کنیم، باید بگوییم که این واژه‌ها به معنای جریان متغیر سیال در پنل‌های داخلی هستند. لازم به ذکر است که این سیستم از یک یونیت خارجی و چند یونیت داخلی تشکیل شده است. نام دیگری که برای این نوع سیستم وجود دارد، اسپلیت مرکزی است، زیرا از لحاظ عملکرد به کولر گازی شبیه است.

اجزای vrf کدامند؟

مسلماً سیستم vrf مانند بسیاری دیگر از سیستم‌ها، برای کارکرد خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است که این اجزا به دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی تقسیم می‌شوند. یونیت خارجی همانطور که از نام آن مشخص است، در قسمت بیرونی دستگاه نصب می‌گردد و مانند دستگاه چیلر به عنوان یک منبع اصلی برای تولید برودت و حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یونیت داخلی هم در بخش داخلی دستگاه نصب شده است و وظیفه آن انتقال دادن هوای گرم شده یا سرد شده به محیط است. به طور کلی هر دو قسمت باید کار خود را به خوبی انجام دهند تا در نهایت یک تهویه خیلی خوب داخل محیط ایجاد شود.

اجزای یونیت خارجی سیستم vrf

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، یونیت خارجی سیستم vrf کاربرد مخصوص به خود را دارد و در نتیجه از اجزای مختلفی هم تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها برای ساخت یونیت خارجی لازم هستند. Vrf به دو قسمت تقسیم می‌شود که یکی از بخش‌های آن Ehp است و کاملا با انرژی برق کار می‌کند. در این بخش از این سیستم که در یونیت خارجی است، یک یا چند الکتروموتور وجود دارد و در نوع

Ghp آن، یک موتور احتراق داخلی وجود دارد که این موتور گازسوز است. این موتور احتراق می‌تواند یک یا چند کمپرسور اسکرال را به حرکت درآورد. کمپرسورها هم مبرد را متراکم می‌کنند و در نهایت آن را در مدار به چرخش در می‌آورند.

اجزای یونیت داخلی ( فن کویل‌ها)

موضوع دیگری که در مورد سوال سیستم vrf چیست؟  وجود دارد، مربوط به اجزای یونیت داخلی آن و فن کویل‌ها است. به طور کلی باید گفت که اجزای یونیت داخلی ساده است و از فن و کویل مسی ساخته شده است. البته لازم به ذکر است که اجزای یونیت داخلی این دستگاه هم آنقدر هم ساده نیستند و یک مکانیزم کنترلی هم داخل این قسمت وجود دارد که مقدار مبردی که به فن کویل‌ها وارد می‌شود را کنترل می‌کند. همینطور این مکانیزم کنترلی می‌تواند اطلاعات مختلفی از قبیل دمای محیط و همینطور دمای درخواستی از طرف کاربر را جمع آوری نماید. این قسمت می‌تواند حداقل انرژی را صرف کند و در نهایت دمای لازم را تامین نماید.

کاربردهای-vrf

مزایا و معایب سیستم vrf

سیستم vrf  دارای مزیت‌ها و معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از جمله مزیت‌هایی که می‌توان برای این گونه سیستم‌ها نام برد، این است که آن‌ها قادر هستند دما را در هر فضایی به شکل مستقیم کنترل کنند. مزیت دیگر این نوع سیستم‌ها این است که نسبت به برخی دیگر از سیستم‌های سرمایش و گرمایشی، مصرف برق کمتری دارند. در مقابل یکی از معایبی که این سیستم دارد، این است که در قسمت‌های مرتفع امکان استفاده کردن از آن وجود ندارد. در این مدل سیستم امکان نشت کردن مبرد وجود دارد که این مورد را هم می‌توان به عنوان یکی از نکات منفی آن به حساب آورد.

سرمایش vrf چیست؟

یکی از کارکردهایی که سیستم vrf دارد، مربوط به سرمایش محیط است و این سیستم می‌تواند با کارکرد خوب خود، انواع مختلفی از محیط‌ها را خنک نماید. مسلماً این سیستم در فصل‌های گرم سال مانند تابستان به کار می‌آید و هنگام گرم شدن هوا سیستم سرمایشی vrf قادر است مقدار سرمای مورد نیاز را در فضا تامین کند. نکته قابل توجه در این بخش این است که از سیستم سرمایش نمی‌توان همزمان با سیستم گرمایش استفاده کرد. اما جدیداً این قابلیت به این سیستم اضافه شده است. به طور کلی اجزای یونیت‌ها به کمک یکدیگر می‌توانند سرمایش را از داخل خود به فضای بیرون انتقال دهند.

سرمایش و گرمایش همزمان وی‌آر‌اف

یکی از ویژگی‌های خیلی خوبی که باعث محبوبیت زیاد سیستم vrf شده است، قابلیت سرمایش و گرمایش همزمان این دستگاه است. فناوری‌های جدیدی که روی این دستگاه پیاده شده است، باعث شده‌اند که این دستگاه بتواند دو سیستم سرمایش و گرمایش را به طور همزمان به کار ببرد. شایان ذکر است که این قابلیت در سایر سیستم‌های تهویه مطبوع وجود ندارد. در نهایت باید گفت vrf گرمایشی قادر است که در فصل‌های مختلف سال مقدار سرما و گرمای مورد نیاز را به طور همزمان تولید کند و در فضا پخش نماید. برای استفاده کردن از این قابلیت می‌توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

سیستم vrf در حالت گرمایش

حالت گرمایش سیستم vrf چیست؟ این حالت به شکلی عمل می‌کند که گاز مبرد به فن کویل‌ها وارد می‌شود تا در فصل سرما مانند زمستان، عمل گرمایش بتواند به خوبی انجام شود. هر دو نوع یونیت‌هایی که در این سیستم وجود دارند سیستم گرمایش آن را تنظیم می‌کنند و در نهایت می‌توانند گرمای مورد نیاز را به وجود آورند. نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد، این است که حالت گرمایش این سیستم می‌تواند از طریق دو روش انجام شود. این روش‌ها شامل روش دو لوله‌ای و روش سه لوله‌ای هستند. در روش دو لوله امکان گرمایش و سرمایش به صورت همزمان وجود ندارد و برعکس در روش سه لوله، امکان گرمایش و سرمایش به شکل همزمان وجود دارد.

سیستم-vrf

فروش انواع سیستم vrf

در نهایت یکی از قسمت‌های مهمی که در این محتوا وجود دارد، مربوط به فروش انواع سیستم vrf است. یکی از سایت‌های معتبری که انواع مختلفی از این سیستم‌ها را به فروش می‌رساند، سایت گیلاس است. مشتریان عزیز می‌توانند از طریق مراجعه کردن به این سایت، انواع مختلفی از سیستم‌های تهویه هوا را مشاهده کنند و همینطور قیمت محصولات سایت هم زیر آن‌ها درج شده است. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این سایت مراجعه کنید و با انتخاب محصول مورد نیاز خود، آن را در سبد خریدتان قرار دهید.

خرید انواع vrf ازفروشگاه تهویه مطبوع گیلاس

جمع بندی

موضوع قابل توجهی که در این محتوا در مورد آن صحبت کردیم، مربوط به سیستم تهویه هوا vrf بود. در درجه اول به این سوال پاسخ دادیم که vrf چیست؟ همینطور اجزای مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم و در مورد کاربردهای این محصول هم صحبت کردیم. در نهایت اشاره کردیم که شما مشتریان عزیز اگر قصد خرید دارید، می‌توانید از سایت معتبری که معرفی کردیم، استفاده کنید و محصول خود را به راحتی سفارش دهید. محصولاتی همچون  vrf گرین و vrf  بویمن هم قابلیت خرید دارند.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *