مقالات مرتبط با داکت اسپلیت

فرق داکت اسپلیت با اسپلیت

تفاوت داکت و اسپیلیت

با شروع فصل گرما، انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع که بتواند به تمامی نیازهای افراد پاسخ دهد، مسئله‌ای مهم به شمار می‌رود. یکی از پرتکرارترین سوالات افراد هنگام مراجعه جهت خرید سیستم تهویه مناسب، این است که فرق داکت اسپلیت با اسپلیت چیست؟ برای این که هنگام انتخاب و خرید سیستم تهویه که با نیازهای شما، ابعاد ساختمان و بودجه ای که در نظر دارید دچار مشکل نشوید، بهتر است که با ویژگی ها، معایب و مزایا هر کدام آشنا شوید. در این مقاله با بررسی و مقایسه تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت به شما در انتخاب بهترین سیستم تهویه کمک می‌کنیم.

اسپلیت چیست؟

اسپلیت یا همان کولرگازی نوعی دستگاه سیستم تهویه مطبوع به شمار می‌رود که وظیفه تولید هوای گرم یا سرد را بر عهده دارد. در سیستم کولرگازی برای ایجاد سرما از ماده سرمازا یا مبرد استفاده می‌شود. اسپلیت‌ها از یک بخش یونیت داخلی، که در اتاق یا فضای داخلی نصب می‌شود و یک بخش یونیت خارجی، که در بیرون از فضای خانه مانند تراس یا پشت بام قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شوند. عملکرد دستگاه اسپلیت بدین گونه است که هوا به صورت چرخه‌ای درون دستگاه حرکت کرده و ماده سرمازا یا همان مبرد میان یونیت خارجی و داخلی تبادل حرارتی ایجاد می‌کند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید مناسب ترین کولر گازی برای منزل و یا محل کار خود میتوانید به صفحه قیمت کولر گازی فروشگاه گیلاس مراجعه کنید.

برای خرید انواع اسپلیت و اطلاع از قیمت ها به صفحه خرید اسپلیت در فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس مراجع کنید.

تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت‌ها نیز مانند اسپلیت‌ها از سیستم‌های تهویه مطبوع به شمار می‌روند. یونیت خارجی این دستگاه در بیرون از فضای داخلی مانند پشت بام نصب می‌شود یا در برخی موارد، داخل فضا، به گونه‌ای که به مرکز نزدیک باشد، قرار می‌گیرد و توسط یک سری کانال‌های مشخص درون سایر اتاق‌ها توزیع شده و هوا را به سراسر محیط منتقل می‌کنند. درون ساختار داکت اسپلیت‌ها، قطعه ترموستات نیز برای کنترل دما تعبیه شده است. یکی از تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت در این است که معمولا داکت اسپیت‌ها سایزی دو برابر بزرگتر از کولرهای گازی دارند.

برای خرید انواع داکت اسپلیت و اطلاع از قیمت ها به صفحه خرید داکت اسپلیت در فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس مراجع کنید.

داکت اسپیلت و اسپیلت و تفاوت ها

تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت

شباهت کارکرد داکت اسپلیت با اسپلیت باعث شده است که برخی افراد تصور کنند که این دو دستگاه یک مدل هستند اما باید بگوییم که این طور نیست و هرکدام ویژگی‌های متفاوتی از یکدیگر دارند. به همین دلیل، فرق داکت اسپلیت با اسپلیت را در موارد زیر بررسی کرده‌ایم:

  • اصلی‌ترین فرق اسپلیت با داکت اسپلیت این است که برای سیستم داکت اسپلیت از کانال‌کشی استفاده می شود و می‌توان تنها با نصب یک داکت اسپلیت، سرمایش و گرمایش فضای بزرگ چندبخشی را تامین کرد. در صورتی که در سیستم کولرگازی هوا به طور مستقیم از طریق پنل دستگاه وارد محیط می‌شود. همین امر موجب شده است که نتوان تنها از یک دستگاه اسپلیت برای تهویه محیط‌های بزرگ که شامل چندین اتاق می‌شوند استفاده کرد. به غلط خیلی از افراد فن کویل و اکت اسپیلت ها را یکسان میدانند اما در اصل این دو تفاوت های زیادی در ویژگی ها و کارکرد دارند که میتوانید با مطالعه بلاگ تفاوت فن کویل با داکت اسپلیت چیست از آنها مطلع شوید.
سیستم داکت و سیستم اسپلیت
  • از دیگر فرق داکت اسپلیت با اسپلیت ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که تمامی داکت اسپلیت‌ها هوای ورودی را فیلتر می‌کنند در صورتی که تمامی مدل‌های اسپلیت شامل فیلتراسیون هوا نیستند. همچنین داکت اسپلیت‌ها می‌توانند رطوبت هوا را کاهش دهند اما در مقابل اسپلیت‌ها چنین قابلیتی ندارند.
  • مورد بعدی که در بررسی فرق داکت اسپلیت با اسپلیت‌ها اهمیت دارد، طول عمر دستگاه است. اگر هنگام نصب، تمامی موارد و احتیاط‌ها رعایت شود، به طور کلی داکت اسپلیت‌ها هر 10 تا 15 سال نیاز به تعمیردارند در صورتی که این مدت برای اسپلیت‌ها به 5 تا 10 سال می رسد. البته باید به این نکته توجه کرد که هرچه به دستگاه‌ها بیشتر رسیدگی شود و تمیز نگه داشته شوند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.
  • از نظر زیبایی و جلوه دستگاه در دکوراسیون، فرق داکت اسپلیت با اسپلیت در این است که با توجه به ابعاد حجیم یونیت داخلی اسپلیت‌ها، این دستگاه‌ها جلوه زیبایی ندارند چرا که فضای بیشتری را اشغال می کنند. در مقابل اگر زیبایی دستگاه و تناسب آن با دکوراسیون برای شما اهمیت دارد، داکت اسپلیت ها انتخاب بهتری هستند.
تفاوت های اسپیلت و داکت اسپیلت

تفاوت داکت اسپلیت و اسپلیت در میزان مصرف برق

علاوه بر مواردی که در تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت در بخش قبلی اشاره کردیم، توجه به میزان مصرف برق هر کدام از این دستگاه‌ها برای انتخاب بهترین مدل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع میزان مصرف برق و انرژی از بارزترین فرق داکت اسپلیت و اسپلیت ها یا کولرگازی به شمار می‌رود. کولرهای گازی معمولا به‌عنوان پرمصرف‌ترین دستگاه‌های تهویه هوا به شمار می‌روند و گاهی اوقات استفاده از آنها به جای داکت اسپلیت‌ها مقرون به صرفه نمی‌باشد. در مقابل داکت اسپلیت‌ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های تهویه به شمار می‌روند که مصرف برق و انرژی بسیار کمی دارند. مصرف برق یکی از مهم ترین پارامتر ها در انتخاب کولر گازی است. برای مدیریت بهتر مصرف انرژی اسپلیت خود به بلاگ “بهترین کولر گازی کم مصرف” مراجعه کنید.

تفاوت داکت اسپیلت یا اسپیلت در مصرف برق

مزایا و معایت اسپلیت و داکت اسپلیت

از مزایای اسپلیت‌ها می‌توان به هزینه کمتر، زمان نصب کوتاه‌تر، صدای کمتر و نصب مجزا در هر واحد و همچنین از معایب آن‌ها می‌توان به بالا بودن میزان مصرف برق، عدم امکان نصب کویل آبگرم برای گرمایش مجزا، نیاز به نصب تعداد بیشتر برای فضای بزرگتر و عدم وجود فیلتراسیون هوا باکیفیت در اکثر مدل‌ها اشاره کرد. از مزایای داکت اسپلیت در مقایسه با اسپلیت‌ها می‌توان به توانایی تهویه چندین فضا در یک زمان، قدرت سرمایشی بسیار بالا، دارا بودن فیلتر تهویه ضدقارچ و قابل شست وشو، مصرف برق کمتر، قابلیت تنظیم درجه به نسبت دمای هر اتاق و طول عمر مناسب و همچنین از معایب داکت اسپلیت‌ها می توان به مواردی مانند صدای زیاد دستگاه و هزینه اولیه بیشتر اشاره کرد.

فرق داکت اسپلیت با اسپلیت

جمع بندی

در این مقاله به طور کلی توضیح دادیم که اصلی‌ترین فرق داکت اسپلیت با اسپلیت چیست و مزایا و معایب هر کدام را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. آشنایی با تفاوت‌های این دو دستگاه به افرادی که به دنبال خرید سیستم‌های تهویه مطبوع هستند کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. شما می توانید جهت خرید داکت اسپلیت به فروشگاه اینترنتی گیلاس مراجعه فرمائید.

امیدواریم که در پاسخ به سوالات شما، مطالب مفیدی را ارائه کرده باشیم. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *