مقالات مرتبط با کولرگازی

مدیریت مصرف انرژی با بهترین کولر گازی کم مصرف

بهترین کولر گازی کم مصرف

چنانچه تمایل دارید در کنار لذت بردن از هوای خنک و مطبوع، هزینه برق مصرفی کولر گازی خود را پایین بیاورید، خبر خوشی برایتان داریم: امروزه پیشرفت تکنولوژی در کولرهای گازی کم مصرف این امکان را فراهم نموده است؛ از طرفی جهان با بحران تأمین انرژی روبه‌رو است و کاهش هرچه بیشتر انرژی مصرفی می‌تواند ما را در داشتن محیط زیست سالم‌تر یاری کند. به همین خاطر، کولرهای گازی کم مصرف تولید شده توسط کمپانی‌های بزرگ، بازار فروش تجهیزات تهویه هوای مطبوع را به خود اختصاص داده‌اند.

همراه گیلاس باشید تا در این مقاله، ویژگی‌های بهترین کولر گازی کم مصرف را مرور کرده، مزیت استفاده از این فناوری جدیدتر نسبت به مدل‌های قدیمی کولرهای گازی را بررسی کنیم و با توجه به این که وجود برندهای مختلف و بازار رقابتی، انتخاب بهترین کولر گازی کم مصرف را کمی دشوار می‌کند، در ادامه مطلب چند نمونه از بهترین و کم‌مصرف‌ترین کولر گازی خارجی و ایرانی را معرفی می‌کنیم.

کولر گازی کم مصرف

ویژگی‌ های کولر گازی کم مصرف

در کولرهای گازی کم مصرف، یک گاز بسیار سرد معروف به گاز فریونی، توسط یک موتور قوی به نام کمپرسور در لوله‌های کولر گازی به گردش درمی‌آید. این گاز وارد پنل داخلی شده و به وسیله باد گرمی که وارد آن‌ها می‌شود، گرم شده و در مقابل، سرما را به محیط پس می‌دهد؛ پس از آن به پنل خارجی برمی‌گردد و دوباره این فرایند تکرار می‌شود. کنترل تمام این اعمال رفت و برگشت، مکش و پرتاب توسط کمپرسور (کمپرسور روتاری کم‌ترین مصرف انرژی را دارد) صورت می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست قیمت و همینطور خرید مناسب ترین کولر گازی برای منزل و یا محل کار خود به صفحه قیمت و خرید کولر گازی مراجعه کنید.

برای خرید انواع اسپلیت و اطلاع از قیمت ها به صفحه خرید کولر گازی در فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس مراجع کنید.

این فرایند خلاصه‌ای از کارکرد یک دستگاه تهویه مطبوع است که در ادامه با مقایسه این عملکرد در کولرهای گازی کم مصرف با نمونه‌های قدیمی‌تر، متوجه علت کاهش مصرف انرژی در مدل‌های جدیدتر خواهید شد.

دو تفاوت عمده در نوع کارکرد کولرهای کم مصرف نسل جدید نسبت به کولرهای قدیمی‌تر وجود دارد که همین دو تفاوت، باعث کاهش مصرف انرژی در کولرهای گازی کم مصرف گردیده است:

  1. استفاده از گاز R410a  با دمای جوش منفی 52 درجه سانتی‌گراد در کولرهای گازی اینورتر که بسیار سردتر از گاز R22  با دمای جوش منفی 41 درجه سانتی‌گراد مورد استفاده در کولرهای معمولی است؛ همین اختلاف دمای جوش در تولید سرما در بازه زمانی کوتاه‌تر، نقش مهمی ایفا می‌کند.
  2. در سیستم‌های تهویه مطبوع قدیمی، ساختار کمپرسور به گونه‌ای است که وقتی کاربر دمایی را برای کولر گازی تنظیم می‌کند، پس از هم دما شدن محیط با دمای تعیین شده، کمپرسور کاملاً خاموش می‌شود و با فرمان بعدی مادربورد مجدداً شروع به کار می‌کند؛ این روشن و خاموش شدن باعث مصرف بالای انرژی می‌شود؛ اما در کولرهای اینورتر، سیستم کمپرسور به گونه‌ای طراحی شده که هیچ وقت کمپرسور به طور کامل از مدار خارج نمی‌شود و از اتلاف انرژی جهت شروع مجدد جلوگیری می‌کند؛ ضمن این که دمای محیط را در دمای مورد نظر کاربر ثابت نگه می‌دارد. برای آؤنایی بیشتر با کولر های گازی وسیستم کار آنها توصیه میکنیم بلاگ “سیستم اسپلیت چیست؟” را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از کولر گازی کم مصرف

از دیگر خصوصیات کولر گازی کم مصرف که باعث شده این دستگاه تهویه مطبوع محبوبیت بیشتری در بازار داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بهینه از انرژی (کولرهای گازی کم مصرف سالانه تقریباً 40 درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.)
  • قیمت مقرون به صرفه
  • خنک کنندگی سریع
  • عملکرد بی‌صدا
  • دوستدار طبیعت و محیط زیست
  • فیلترهای تصفیه هوا

انواع کولر گازی کم مصرف

کولرهای گازی کم مصرف بر اساس نوع کاربری به 4 گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

  • کولر گازی اسپلیت
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی پنجره‌ای
  • کولر گازی ایستاده

میزان برق مصرفی بهترین کولر گازی کم مصرف، علاوه بر فناوری اینورتر، به فاکتورهایی از جمله کیفیت قطعات، نوع و برند کمپرسور، سیستم فن موتور، حجم و بزرگی رادیاتور و نوع گاز مورد استفاده بستگی دارد.

به طور کلی، دو نوع کولر گازی کم مصرف وجود دارد:

  • کولر گازی A++ اینورتر دار فوق کم مصرف: کولرهای گازی اینورتر دار به دلیل تکنولوژی استفاده شده در آن‌ها و همچنین کیفیت بالای قطعات، برچسب A++ دارند که نشان از مصرف کم انرژی در این محصولات دارد.
  • کولر گازی A++ بدون اینورتر: برچسب انرژی در بهترین کولر گازی کم مصرف حتی بدون اینورتر نیز می‌تواند A++ باشد به شرط آنکه دارای کیفیت بالای ساخت و قطعات باشد. برای انتخاب مناسب ترین کولر گازی احتیاج به راهنمایی دارید؟ بلاگ “انتخاب بهترین کولر گازی” مختص شماست.

معرفی چند مدل از بهترین مارک کولر گازی کم مصرف خارجی

آشنایی با بهترین برندهای تجهیزات تهویه هوای مطبوع به شما در انتخاب بهترین کولر گازی کم مصرف کمک می‌کند. در ادامه نگاهی به فهرستی از بهترین‌ها می‌اندازیم:

کولر گازی‌های اینورتر اجنرال

رتبه نخست بهترین کولر گازی کم مصرف جهان مثل سال‌های گذشته متعلق به کولر گازی‌های اینورتر اجنرال است. این دستگاه‌ها باعث کاهش انرژی برق مصرفی تا 73 درصد نسبت به سایر کولرهای گازی کم مصرف می‌شوند. فناوری بی نهایت کم مصرف در کنار طراحی زیبا، سیستم بوزدایی و موتور کم‌صدا این دستگاه هوشمند را در لیست بهترین کولر گازی مصرف جهان قرار داده است.

اسپلیت اینورتر ال جی

محصولات برند ال جی به دلیل کیفیت و کارایی بالای آن‌ها در لوازم خانگی همواره سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. کم‌ مصرف‌ ترین کولر گازی اسپلیت اینورتر ال جی دستگاهی هوشمند با تکنولوژی ویژه Dual inverter است که ضمن کاهش چشمگیر مصرف برق نسبتبه کولرهای گازی اینورتر معمولی، سرعت و یکنواختی خنک کنندگی را افزایش داده است. کولرهای گازی ال جی 3000 و 9000 با طراحی زیبا، فناوری تشخیص وجود شخص در محیط، نصب و کاربری آسان، در لیست بهترین کولر گازی کم مصرف قرار دارند.

کولر گازی اینورتر گری

بزرگ‌ ترین و تخصصی‌ ترین شرکت تولید سیستم تهویه مطبوع در جهان شرکت گری می‌باشد.
کولر گازی و اسپلیت گری دارای ویژگی‌هایی همچون تنوع بالا، پنل‌های داخلی بسیار کم حجم، سیستم‌های عیب‌یاب خودکار و قابلیت حالت خواب می‌باشد که این دستگاه‌های هوشمند را در رده بهترین کولر گازی کم مصرف قرار داده است.

کولر گازی سامسونگ

کولرهای گازی‌ برند سامسونگ علاوه بر امکانات و قابلیت‌های متنوع دارای قدرت بالا و راندمان فوق‌العاده مصرف انرژی نیز می‌باشند. کولر گازی اسپلیت اینورتر سامسونگ با سیستم wind Free یا بدون باد، قابلیت خنک کنندگی فضا را بدون پرتاب باد دارند و برای فضاهایی با متراژ کم مناسب هستند.

از دیگر مدل های کولر گازی، کولر گازی گرین می باشد برای آشنایی با این کولر گازی می توانید مقاله کولر گازی گرین ساخت کجاست را مطالعه کنید.

همچنین کولر گازی هایسنس نیز از جمله کولر گازی های کم مصرف می باشد، برای آشنایی با این کولر گازی می توانید مقاله کولر گازی هایسنس ساخت کجاست را مطالعه کنید.

معرفی چند مدل از بهترین و کم مصرف ترین کولرهای گازی ایرانی

با توجه به تحریم‌ها و کاهش واردات لوازم خانگی، بالا رفتن نرخ ارز و افزایش رقابت در صنعت لوازم خانگی داخلی هرروزه شاهد سرعت پیشرفت در تکنولوژی و کیفیت محصولات ایرانی هستیم. در ادامه به نمونه‌هایی از بهترین مارک کولرگازی کم مصرف ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

کولر گازی کم مصرف ایران رادیاتور

به طور کلی شرکت ایران رادیاتور ارائه دهنده دو سری کولرگازی کم مصرف گرید A و A+ می‌باشد که سازگار با مناطق معتدل با دامنه هوایی 7- الی 43 درجه سانتیگراد طراحی گردیده است. کولرهای گازی ایران رادیاتور با طراحی زیبا و عملکرد کم‌صدا، قابل استفاده در اماکن اداری، مسکونی و تجاری با مساحت 40 الی 60 متر هستند.

کولر گازی کم مصرف اسنوا

کولر گازی اسنوا یکی از محصولات باکیفیت این برند ایرانی است که با طراحی زیبا، منحصر به فرد و تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می‌شوند. موتور قدرتمند و کم‌صدا، تنوع مدل، قدرت بالا در پرتاب باد و مناسب بودن قیمت کولر گازی اسپلیت اسنوا از جمله ویژگی‌های این محصول است و آن را در گروه بهترین و کم‌مصرف‌ترین کولر گازی قرار می‌دهد.

کولر گازی کم مصرف جی پلاس

این دستگاه‌های تهویه مطبوع مناسب آب و هوای معتدل طراحی شده‌اند. شرکت گلدیران با سال‌ها تجربه در ارائه انواع کولر گازی ال جی کره جنوبی در ایران، توانسته کولر گازی و اسپلیت این شرکت را تحت برند جی پلاس با بهره گیری از فناوری‌های به کار رفته در کولرهای گازی ال جی، به بازار ایران و خاورمیانه معرفی نماید. قیمت مقرون به صرفه، خدمات پس از فروش و تنوع بالای این محصولات آن‌ها را در لیست بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی قرار داده است. اگر در مناطق شمالی کشور زندگی میکنید،‌ بلاگ “بهترین کولر گازی برای شمال ایران” به شما کمک میکند که مناسب ترین کولر گازی را برای خود خریداری کنید.

کلام آخر گیلاس

در این مقاله از بلاگ گیلاس، ویژگی‌های کولر گازی کم مصرف را معرفی و مزایای استفاده از آن را بررسی کردیم. ضمن این که با توجه به دشوار بودن انتخاب بهترین کولر گازی کم مصرف، سعی کردیم فهرستی از بهترین کولرهای گازی کم مصرف ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم تا زمان خرید، راحت‌تر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

بهتر است به خاطر داشته باشید مواردی مثل سرویس دوره‌ای، انتخاب ظرفیت دستگاه با توجه به متراژ فضای مورد نظر و نصب صحیح نیز می‌تواند ما را تا حدود زیادی در کنترل و مدیریت مصرف انرژی یاری کند.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *