مقالات مرتبط با کولرگازی

5 علت نشت گاز کولر گازی + روش های تشخیص

5 علت نشت گاز کولر گازی

نشت گاز کولر گازی یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مشکلاتی است که شاید برای هرکسی پیش بیاید. ازاین‌رو، اگر شما هم کولر گازی دارید، باید به‌دقت آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه نشتی گازی ندارد. ما در این مقاله، اطلاعات جامعی درباره نحوه تشخیص نشت گاز کولر در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌تواند کمک زیادی برای افزایش امنیت خانه به شما کند.

نشت گاز کولر گازی چه خطراتی دارد؟

قبل از این‌که نحوه تشخیص نشت گاز کولر گازی را در اختیار شما قرار دهیم، خوب است بدانید که این مشکل می‌تواند خطرات بسیار زیادی برای انسان داشته باشد. در کولر گازی، از گاز فریون استفاده می‌شود که زیاد شدن آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد کند.

اگرچه شاید برخی از افراد فکر می‌کنند که آسیب‌های این گاز خیلی جدی نیست، اما باید بدانید که استنشاق آن، حتی اگر مدت زمان کوتاهی داشته باشد، می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود. برخی از مهم‌ترین مشکلات و خطراتی که نشت گاز کولر گازی به وجود می‌آورد، شامل مواردی مانند سرگیجه و تنگی نفس هستند.

این مشکل برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، خطر بیشتری دارد و به همین دلیل هم باید حتماً به‌سرعت نشتی گاز را پیدا کرده و برای برطرف کردن آن اقدام نمایند. علاوه بر این موارد، نشت گاز کولر گازی نه فقط برای انسان، بلکه برای محیط زیست و لایه اوزون هم تاثیر مخربی دارد.

از کجا بفهمیم کولر گازی نشتی دارد؟

وقتی درباره روش‌های تشخیص نشت گاز کولر گازی صحبت می‌کنیم، برخی از افراد می‌گویند که از کجا بفهمیم کولر گازی نشتی دارد؟ ازآنجاکه این موضوع کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است، باید تمام علائم را به‌طور کامل چک کنید تا مطمئن شوید که آیا کولر گازی شما نشتی دارد یا خیر.

فراموش نکنید که هر چه سریع‌تر از نشتی کولر گاز مطمئن شوید، زودتر می‌توانید برای برطرف کردن آن نیز اقدام کنید. ما در اینجا روش‌های تشخیص نشتی گاز کولر گازی را برای شما توضیح می‌دهیم که درصورت احساس کردن هر یک از این موارد، باید به‌سرعت مشکل را برطرف کنید.

از کجا بفهمیم کولر گازی نشتی دارد

بوی گاز از کولر گازی

یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص نشت گاز کولر گازی که تاثیر فوق‌العاده زیادی دارد، این است که محیط اطراف این محصول را بو کنید. بسیاری مواقع، نوعی بوی گاز از کولر گازی می‌آید که این نشان‌دهنده منتشر شدن گاز فریون در محیط پیرامون شما است. پس درصورتی‌که در اطراف کولر گازی بوی عجیبی احساس کردید، باید هر چه سریع‌تر به دنبال راهکاری برای برطرف کردن نشتی باشید.

زیاد شدن قبض برق

شاید برای شما جالب باشد که بدانید وقتی قبض برق شما بیش از اندازه زیاد می‌آید، شاید به معنی این است که کولر گازی شما نشتی دارد. دلیل این مسئله هم این است که با نشتی گاز، کولر گازی تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد و درنتیجه، میزان برق بیشتری مصرف می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که مبلغ قبض برق شما خیلی بیشتر از حالت معمول محاسبه شود.

به وجود آمدن یخ روی لوله‌های کولر گازی

علاوه بر موارد قبلی، به وجود آمدن یخ روی این دستگاه می‌تواند علامت نشت گاز کولر گازی باشد. نشتی گاز باعث می‌شود که دمای هوا در اطراف کولر گازی پایین بیاید و درنتیجه، باعث به وجود آمدن یخ روی کویل‌های اواپراتور می‌شود. این اتفاق از حرارت محیط اطراف می‌کاهد و دمای محیط را همچنان متعادل نگه می‌دارد. برای آشنایی بیشتر با روش های مدیریت مصرف انرژی به بلاگ “بهترین کولر گازی کم مصرف” مراجعه کنید.

ایجاد لکه روی لوله‌ها

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند نشت گاز کولر گازی را متوجه شوید، چک کردن روی لوله‌های کولر گازی است. اگر روی لوله‌های کولر گازی لکه دیدید، احتمال را بر این بدهید که کولر گازی شما نشتی دارد و هر چه سریع‌تر، با یک متخصص درباره آن مشورت کنید. البته هر لکه‌ای نشان‌دهنده نشتی گاز نیست و غالباً لکه‌هایی که رد روغن در آن‌ها دیده می‌شود، می‌توانند به‌عنوان علامت نشت گاز کولر در نظر گرفته شوند.

سروصدا کردن ترموستات

اگر همچنان می‌خواهید بدانید که از کجا بفهمیم کولر گازی نشتی دارد و از خطرات این موضوع می‌ترسید، باید بگوییم که سروصدا کردن ترموستات هم می‌تواند روش دیگری برای تشخیص این مسئله باشد. اگر بعد از نزدیک شدن به ترموستات کولر گازی، متوجه شدید که صداهای عجیب‌ وغریبی می‌دهد، احتمال دارد نشتی داشته باشد.

علت نشت گاز کولر گازی

لازم به ذکر است که این نوع سروصدا بسیار آرام بوده و شاید از فاصله دور نتوانید آن را به‌خوبی بشنوید. به همین دلیل هم اگر احساس کردید کولر گازی شما به‌خوبی نمی‌تواند دما را تنظیم کند و احساس کردید باید نشتی آن را چک کنید، بهتر است در سکوت کامل، به ترموستات نزدیک شوید تا این صدا را بشنوید.

روش های کاربردی تشخیص نشت گاز کولر گازی

علاوه بر موارد بالا، روش‌های دیگری برای تشخیص نشت گاز کولر گازی وجود دارند که بهتر است اگر هیچ‌یک از موارد بالا برای شما کارساز نبود، یکی از این موارد را بکار بگیرید. این روش‌ها می‌توانند کمک زیادی به شما کمک کنند تا نشت گاز کولر گازی خود را پیدا کرده و برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

ازآنجاکه این مسئله می‌تواند باعث بروز مسمومیت، سرگیجه، حالت تهوع و تنگی نفس شود، به هیچ عنوان نباید از کنار این مسئله ساده بگذرید. پس بادقت به روش‌های زیر عمل کنید تا مطمئن شوید که کولر گازی شما نشتی می‌دهد یا نه.

بکار بردن رنگ فلورسنت

یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص نشت کولر گازی که دقت بسیار زیادی دارد، بکار بردن رنگ فلورسنت با لامپ ماورا بنفش است. برای استفاده از این روش، در ابتدا کمی از این رنگ را داخل شبکه کولر گازی وارد کرده و سپس با استفاده از لامپ ماورا بنفش، نشتی پیدا می‌شود.

البته لازم به ذکر است که در این روش، خود شما نمی‌توانید به‌تنهایی علت نشت گاز کولر گازی را پیدا کنید و باید حتماً از متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید. بااین‌حال، مطمئن باشید که این روش نسبت به هر شیوه دیگری برای تشخیص نشتی گاز کولر، سرعت فوق‌العاده بیشتری دارد و شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن، از این قضیه مطمئن شوید.

بکار بردن محلول آب و صابون

اگر در محیطی هستید که به فرد متخصص برای استفاده از رنگ فلورسنت دسترسی ندارید، می‌توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید. بدین صورت که در ابتدا و محلول آب و صابون را درست کرده و آن را روی لوله‌های کولر گازی اعمال کنید. اگر کولر گازی شما نشتی داشته باشد، بعد از گذشت چند دقیقه، باید در محل نشتی حباب‌هایی ایجاد شوند.

نحوه تشخیص نشت گاز کولر گازی

البته این احتمال وجود دارد که در لوله‌های این دستگاه، هیچ‌گونه گازی وجود نداشته باشد و همین مسئله باعث شود که هیچ حبابی روی لوله‌ها ایجاد نشود. برای اطمینان یافتن از این قضیه، در ابتدا باید مقداری گاز وارد لوله کرده و مجددا از محلول آب و صابون استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت ها و خرید مناسب ترین کولر گازی برای منزل و یا محل کار خود میتوانید به صفحه قیمت و خرید کولر گازی مراجعه کنید.

سخن نهایی

همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، نشت گاز کولر گازی می‌تواند یکی از مشکلات خیلی خطرناک برای انسان باشد که باید حتماً به‌طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. روش‌های مختلفی برای تشخیص نشت گاز کولر گازی وجود دارند که ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. پس اگر حتی شک کردید که کولر گازی شما نشتی دارد، بهتر است از تمام روش‌های بالا برای اطمینان یافتن از این قضیه استفاده کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *