مقالات مرتبط با چیلر و مینی چیلر

معرفی کامل انواع کمپرسور چیلر

معرفی کامل انواع کمپرسور چیلر

انواع کمپرسور چیلر در بازارهای داخلی و خارجی با برندهای مختلفی عرضه شده و خوشبختانه دست خریداران به طور کامل، در انتخاب محصول مورد نظرشان باز است. این مسئله یک نکته مثبت برای برآورده سازی نیاز کاربر به شمار می‌رود؛ اما از طرفی هم گاها ممکن است سبب سردرگمی مشتری در انتخاب محصول مورد نیازش شود. فلذا توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از خرید آن، ابتدا اطلاعات کاملی در رابطه با انواع کمپرسور چیلر به دست آورده و پس از شناخت مزایا و معایب هر یک از مدل‌ها، نسبت به خرید محصول باب میل خود اقدام نمایید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف این دستگاه آشنا کرده و انتخاب را برایتان راحت‌تر کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا باید از چیلر استفاده کرد؟

ممکن است با مطالعه مقدمه این مطلب، سوالی با این مضمون به ذهنتان خطور کند که اصلا چرا باید در سیستم تهویه مطبوع از چیلراستفاده کنیم و دقیقا چه سودی برای ما خواهد داشت؟! برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که چیلر از جمله عناصر اصلی سیستم تهویه مطبوع بوده و تکمیل کننده فرایند سرمایش و تولید هوای خنک در فضای ساختمان می‌باشد. فلذا چیلر پای ثابت سیستم سرمایشی بوده و با ایجاد دما و فشار ثابت، سبب افزایش راندمان و بازده می‌شود. از طرفی هم کار کمپرسور در چیلر به گونه‌ای است که به عنوان قلب تپنده این دستگاه به شمار رفته و نقش موثری در عملکرد آن ایفا می‌کند. زیرا سبب بهبود کارکرد چیلر شده و دمای خروجی آن را در سطح مطلوبی نگه می‌دارد. به همین خاطر عزیزانی که قصد انتخاب یک محصول از میان انواع کمپرسور چیلر را دارند، ابتدا باید با ویژگی‌های هر یک آشنا شده و مزایا و معایب آن‌ها را بشناسند، تا در نهایت با انتخابی هوشمندانه و خریدی مقرون به‌صرفه را تجربه نمایند.

چرا باید از چیلر استفاده کرد؟

معرفی انواع کمپرسورها با مزایا و معایب آن‌ها

خب تا اینجای مقاله متوجه شدیم که کمپرسورهای چیلر انواع مختلفی داشته و هر یک می‌توانند از مزایا و معایب خاصی برخوردار باشند. در نتیجه بهتر است با مدل‌های گوناگون آن آشنا شویم تا تصمیم بهتری در این باره اتخاذ نماییم؛ اما پیش از اینکه برویم سراغ اصل مطلب؛ لطفا به این سوال پاسخ دهید. آیا به نظر شما صرفا شناخت انواع کمپرسور جهت کسب تجربه یک خرید موفقیت آمیز کافی خواهد بود؟ پاسخ شما در این باره چیست؟! نظر ما که منفی است؛ زیرا در خرید هر چیزی شما باید از کیفیت و اصالت کالا نیز اطمینان حاصل فرمایید و این امر زمانی محقق خواهد شد که بتوانید از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. به همین منظور توصیه میکنیم برای مشاهده قیمت و انواع مدل های چیلر به صفحه چیلر مراجعه کنید.

بنابراین اگر بخواهیم فاکتورهای موثر در داشتن یک خرید مطمئن را نام ببریم، به شناخت ویژگی کالا و اطمینان از فروشنده اشاره خواهیم کرد. در همین راستا ما در مجموعه گیلاس سال‌هاست که تلاش می‌کنیم تا با ارائه محصولات درجه یک با قیمتی منصفانه؛ رضایت مشتریان عزیز خود را جلب نماییم. همچنین تنوع بالای اجناس موجود در این فروشگاه همواره پاسخگوی نیاز شما عزیزان بوده و از این بابت هیچ جای نگرانی نخواهد بود. پس اگر موافق باشید به اصل مطلب بازگردیم و ویژگی مدل‌های مختلف کمپرسور را بررسی نماییم‌.

کمپرسور اسکرو

این مدل که بدان کمپرسور پیچی نیز گفته می‌شود، در مصارف صنعتی و خانگی کاربرد داشته و در سه مدل باز، نیمه بسته و بسته تولید می‌گردد. شرکت‌های مختلفی در طراحی و ساخت این قطعه فعالیت دارند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کمپانی رفکامپ ایتالیا، هنبل تایوان و بیتزر آلمان اشاره نمود‌‌.
• مهم‌ترین مزیت کمپرسور اسکرو، قابلیت کنترل ظرفیت، لرزش و صدای کم در کنار عملکرد مطلوب می‌باشد.
• از جمله معایب این دستگاه نیز می‌توان به قیمت بالا و سرویس و روغن‌کاری مداوم اشاره نمود.

کمپرسور اسکرال

یکی دیگر از انواع کمپرسور چیلر، مدل حلزونی یا اسکرال است که از نوع بردودتی بوده و با حرکات رفت و برگشتی خود، سبب انجام فرایند تراکم مبرد شده و دمای آب را کاهش می‌دهد. همچنین توان کمپرسور چیلر مذکور، بین ۳ تا ۱۲۰ کیلو وات بوده و برای ظرفیت‌های بالاتر، توصیه می‌کنیم که سایر مدل‌ها را انتخاب نمایید. تفاوتی که اسکرال با مدل اسکرو دارد، این است که صرفا به صورت بسته طراحی شده و در دو نوع توان متوسط و پایین تولید می‌گردد. از جمله کمپانی‌های معروفی که در زمینه ساخت این دستگاه فعالیت دارند می‌توان شرکت دانفوس فرانسه، کوپلند چک اسلواکی و پاناسونیک چین را نام برد.
• برجسته‌ترین مزیت کمپرسور اسکرال صدا و لرزش کم و عملکرد مطلوب آن است.
• همچنین ازجمله معایبی که دارد، می‌توان به ظرفیت پایین آن اشاره نمود.

کمپرسور اسکرال

در این بخش به شما توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر با چیلر و درک تفاوت چیلر و مینی چیلر، این بلاگ را مطالعه کنید.

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی هم کاربرد گسترده‌ای در سیستم‌های تهویه مطبوع صنعتی داشته و نسبت به سایر کمپرسورها، از محبوبیت و ماندگاری بالاتری برخوردار می‌باشد. این قطعه هم مانند کمپرسور اسکرو در سه مدل باز، نیمه بسته و بسته طراحی می‌شود و در توان‌های پایین و متوسط به بازار عرضه می‌گردد.
از حمله شرکت‌هایی که در تولید این محصول نقش دارند، عبارتند از: دورین ایتالیا، بوک آلمان، بیتزر آلمان، کریر آمریکا و کوپلند چک اسلواکی.
• بارزترین مزیت کمپرسور چیلر پیستونی، ماندگاری بالا و تعمیر پذیری راحت آن می‌باشد.
• سرو‌صدای زیاد و بازدهی پایین نسبت به سایر کمپرسورها نیز از جمله معایب این قطعه به شمار می‌رود.

کمپرسور سانتریفیوژ

کمپرسور سانتریفیوژ، یا گریز از مرکز که توسط موتور الکتریکی (الکتروموتور) ، موتور احتراق داخلی پیستونی ، موتور بخار یا توربین گاز به گردش در می آیند. مدل گریز از مرکز یا سانتریفیوژ برای خط تولید یا صنایعی مناسب است که دستگاه‌ها با فشار بالا و به صورت دائم در فعالیت می‌باشند. این قطعه ابعاد کوچکتری نسبت به سایر مدل‌ها داشته و در نتیجه سبب بهینه‌سازی فضا به وسیله چیلر می‌شود. از طرفی سروصدای پایینی هم دارد که به نوبه خود، یک نکته مثبت در میان انواع کمپرسور چیلر محسوب می‌شود.
• مهم‌ترین مزیت این قطعه ابعاد کوچک، لرزش و صدای کم و همینطور هزینه‌های پایین سرویس آن می‌باشد.
• صرفا تنها خرده‌ای که می‌توان به این مدل گرفت این است که در فشارهای پایین، راندمان چندان مناسبی ندارد.

کمپرسور سانتریفیوژ
مدل نیمه هرمتیک
کمپرسور-سانتریفیوژ-مدل-باز
نوع باز کمپرسور سانتریفیوژ
کمپرسور-هرمتیک
کپرسور سانتریفیوژ نوع هرمتیک

در انتها توصیه میکنیم که بلاگ تفاوت چیلر و فن کویل چیست را از دست ندهید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های انواع کمپرسور چیلر پرداختیم. همچنین دانستیم که کمپرسور چیلر چیست و چه کاربردی در سیستم تهویه مطبوع دارد. ممنون از همراهی شما. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را راجع به موضوعِ این بخش، در قسمت کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ضمنا اگر سوالی در رابطه با نحوه خرید کمپرسور از گیلاس داشتید، هر زمان که مایل بودید می‌توانید با مجموعه تماس حاصل فرموده و پرسش و نیاز خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *