مقالات مرتبط با کولرگازی

گام به گام آشنایی و انتخاب بهترین کولر گازی

انتخاب بهترین برند کولرگازی

با گرم شدن کره زمین و افزایش گردوغبار و آلودگی هوا، هر ساله با شروع فصل گرما در اکثر نقاط جهان، به ویژه در مناطق گرمسیری و شرجی، نیاز به دستگاهی برای تهویه مطلوب بیش از پیش احساس می‌شود. کولرهای گازی علاوه بر تأمین دمای مورد نظر کاربر، به دلیل داشتن فیلترهای تصفیه هوا بهترین گزینه برای افراد با حساسیت‌های بالای تنفسی هستند.

انتخاب بهترین کولر گازی به شما کمک می‌کند تا با درنظر گرفتن نوع آب و هوای محل زندگی خود، محل قرارگیری کولر گازی و همچنین بودجه‌ای که برای این کار اختصاص داده‌اید، از داشتن هوای مطبوع در محل کار و زندگی خود لذت ببرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کولرهای گازی موجود در بازار، ویژگی‌های آن‌ها و همچنین بهترین برند کولر گازی در ایران و جهان آشنا کنیم؛ پس اگر می‌خواهید در مورد کولر گازی بیشتر بدانید، این مقاله برای شماست؛ آن را تا آخر بخوانید!

ورود کولر گازی به بازار

اسپلیت که با نام رایج کولر گازی در ایران شناخته می‌شود از کارآمدترین و جدیدترین دستگاه‌های سرمایشی و تهویه مطبوع به حساب می‌آید. تهویه مطبوع هوا (تنظیم دمای محیط و کاهش ذرات گردوغبار موجود در هوا)، بازدهی بالا، قدرت خنک کنندگی، مصرف بهینه انرژی، تنوع و زیبایی در طراحی، امکان استفاده و نصب آسان و جدیداً، امکان کنترل از راه دور، دستگاه‌های هوشمند کولر گازی را کم‌کم به اولین و بهترین گزینه برای داشتن هوای مطبوع در محل زندگی و کار تبدیل کرده است.
از امکانات جدید این دستگاه‌های هوشمند می‌توان قابلیت تمیز کردن خودکار فیلتر داخلی، بی صدا بودن و سیستم کنترل رطوبت خودکار را نام برد. برای آشنایی بیشتر با کارکرد کولر های و امکانات آنها گازی میتوانید به بلاگ “سیستم اسپلیت چیست” مراجعه کنید.

بهترین برند کولر گازی
بهترین برند کولر گازی

برای خرید انواع اسپلیت و اطلاع از قیمت ها به صفحه خرید کولر گازی در فروشگاه تجهیزات تهویه مطبوع گیلاس مراجع کنید.

انواع کولر گازی

آشنایی با انواع کولر گازی این امکان را به شما می دهد تا با توجه به متراژ، ظرفیت و شدت گرمای مکان مورد نظر خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.
کولرهای گازی انواع مختلفی دارند؛ به طور کلی می توان انواع کولر گازی را در دسته های تقسیم بندی کرد:

  • کولر گازی پنجره‌ای
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی دیواری

کولر گازی پنجره‌ای

از انواع ساده و ابتدایی کولر گازی بوده و همان‌طور که از اسم آن مشخص است، قسمتی از دستگاه در محیط داخل و قسمت دیگر آن باید در مجاورت هوای آزاد و پشت پنجره نصب شود. این مدل از کولر گازی فضای کمی را اشغال می‌کند، اما معمولاً مصرف برق بالایی دارد.

کولر گازی پرتابل

خرید این دسته از کولر های گازی معقول به نظر می‌رسد؛ چرا که قابل حمل است و می توان آن را جا به جا کرد.

کولر گازی ایستاده

با توجه به ظرفیت بالای خنک کنندگی کولر گازی ایستاده، از آن برای محیط‌هایی با متراژ بالا، مانند اماکن عمومی سرپوشیده، سالن‌ها و یا مراکز تجاری استفاده می‌شود. فیلتر تصفیه هوا و خوشبو کننده، استارت پرقدرت و استهلاک کم از مزایای کولر گازی ایستاده است.

معمولاً این مدل از کولر های گازی نیاز به برق سه فاز دارند که بهتر است به هنگام خرید، به آن توجه کنید. میزان مصرف برق در این مدل کمی بیشتر از انواع دیگر کولر گازی است.

کولر گازی دیواری

این نوع کولر گازی، رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع کولر گازی موجود است که با ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. قابلیت کنترل دمای محیط، نصب و راه اندازی آسان، کم بودن صدا و داشتن فیلتر ضد آلرژی از طریق کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا، این نوع را به بهترین کولر گازی برای منازل تبدیل کرده است.

چند نوع کولر گازی داریم ؟

بهترین برند کولر گازی در جهان
انواع کولر گازی

کولرهای گازی اینورتر و غیر اینورتر

سیستم اینورتر در کولر های گازی به معنای وارونه گردان و در سیستم‌های گرمایش به معنای دور متغیر است و با توجه به دما و رطوبت دلخواه، توسط کاربر تنظیم می‌شود. زمانی که کولر گازی دمای محیط را به دمای دلخواه کاربر برساند، به طور کامل خاموش نمی‌شود؛ این عملکرد باعث کاهش مصرف برق از طریق جلوگیری از روشن و خاموش شدن کولر برای رسیدن به دمای دلخواه می‌شود. برچسب انرژی در کولر های گازی اینورتر A و در کولر های گازی غیر اینورتر B می‌باشد.
کولر های گازی اینورتر از قدرت بالاتر و صدای کمتری برخوردار بوده و مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. همین ویژگی‌ها باعث شده است قیمت کولر های گازی اینورتر نسبت به دستگاه‌های غیر اینورتر بالاتر باشد.

کولرهای گازی دوال اینورتر (DUAL INVERTER)

کولر های گازی دوال اینورتر نوع جدیدتر کولر گازی اینورتر است که امکان صرفه جویی و طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. ویژگی این نوع کولر گازی قدرت سرمایش بالای آن است.

کولر گازی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کولر گازی برای شما گزینه‌ای است که نیاز شما را بهتر پاسخ گو باشد؛ برای مثال، ممکن است انتخاب کولر گازی با ظرفیت و توان خنک کنندگی بالا، مناسب متراژ منزل یا محل کار شما نباشد و در عوض ممکن است به کولر گازی با ظاهر زیباتر و مصرف بهینه، بیشتر نیاز داشته باشید. در ادامه به چند فاکتور مهم برای انتخاب بهترین کولر گازی اشاره می‌کنیم.

  • • مصرف برق: موقع انتخاب کولر گازی، به میزان مصرف برق آن دقت کنید؛ کولری که بهینه ترین حالت مصرف را دارد انتخاب کنید. میزان مصرف برق در کولر های گازی یکی از مهم ترین ویژگی های آنها است. برای آشنایی بیشتر با روش های مدیریت مصرف انرژی به بلاگ “بهترین کولر گازی کم مصرف” مراجعه کنید.
  • • توان خنک کنندگی: با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان خنک کنندگی که به آن نیاز دارید کولرتان را انتخاب کنید. سیستم‌های کولر گازی از نظر شرایط آب و هوایی به سه گروه متوسط، خنک و گرمسیری تقسیم بندی می‌شوند. معمولاً در مناطق معتدل‌تر، کولر گازی با ظرفیت پایین‌تر پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
  • • زیبایی: با توجه به محل قرارگرفتن کولر در منزل یا محل کار، زیبایی و طراحی ظاهری از فاکتورهای مهم انتخاب بهترین کولر گازی برای شماست.
  • • جهت باد: برخی کولرها گردش هوا را صرفاً در یک مسیر مستقیم و یا محدود جابه جا می‌کنند؛ در مدل‌های جدیدتر امکان چرخش جهت باد نیز وجود دارد که باعث دلپذیر شدن بیشتر هوای محیط می‌شود.
بهترین مارک کولر گازی ایرانی

فهرستی از بهترین کولر های گازی در جهان

هر ساله با توجه به نیاز مشتری، خدمات پس از فروش و طراحی کولرهای گازی، ترتیب بهترین کولرهای گازی در جهان تغییر می‌کند. در ادامه لیستی از بهترین برند کولر گازی 2020، بهترین برند کولر گازی 2022 و بهترین برند کولر گازی 2023 تهیه کرده‌ایم.

1- کولر گازی اجنرال OGENERAL

اگر قصد انتخاب بهترین برند کولر گازی در جهان را دارید، کولر گازی اجنرال از محصولات شرکت فوجیستو ژاپن یکی از گزینه های مناسب است. داشتن رده مصرف انرژی A+++ این کولر را به کم مصرف ترین کولر گازی و بهترین برند کولر گازی در جهان تبدیل کرده است. استحکام قطعات، کم صدا بودن، مقاومت بسیار بالا نسبت به گرما، قابلیت تمیز کردن فیلتر داخلی به صورت خودکار و طراحی منحصر به فرد همراه با تنوع بالا از دیگر ویژگی‌های این کولر گازی برای تبدیل شدن به بهترین کولر گازی است. قیمت بالای این کولر گازی در ایران به دلیل کیفیت و شهرت این مارک است.

2- کولر گازی گری GREE

این برند در لیست بهترین مارک کولر گازی در بازار ایران قرار دارد. سازنده این کولر های گازی تخصصی‌ترین شرکت ساخت سیستم تهویه مطبوع در انواع دیواری، ایستاده، پنجره‌ای و … در جهان است.
این شرکت با تولید کولر گازی به صورت عمده در جهان توانسته پاسخگوی نیاز بازار ایران و جهان در فصل‌های افزایش تقاضا باشد. تنوع بسیار زیاد، سرمایش و گرمایش فوق‌العاده، مصرف کم برق و قیمت مناسب، این کولر گازی را به لیست پرفروش ترین ها در بازار ایران اضافه کرده است.
این برند همچنین بهترین برند کولر گازی برای سالن‌ها و رستوران‌ها و به صورت کلی، اماکن عمومی سرپوشیده است.

3- کولر گازی ال جی

کولر گازی ال جی بهترین در نسل جدید کولر های اینورتر است. کولر گازی ال جی با کاهش فوق‌العاده مصرف انرژی و با موتور قدرتمند خود در لیست بهترین دستگاه‌های گرمایش و سرمایشی قرار گرفته است.
آشنایی و اعتبار این مارک کولر گازی در ایران، امکان نصب سریع و آسان، طراحی به روز و برچسب انرژی A از دیگر امتیازات این برند کولر گازی است.

4- کولر گازی جنرال

در ردیف بعدی بهترین برند کولر گازی در ایران می‌توان از کولر گازی جنرال ساخت کشور تایلند از شرکت توشیبا نام برد. سطح مصرف انرژی این کولر گازی B است؛ اما قیمت مناسب آن باعث شده است تا در لیست بهترین مارک کولر گازی قرار بگیرد.

5- کولر گازی سامسونگ

محصولات پرفروش و قابل اعتماد سامسونگ در بازار ایران همواره افراد را در انتخاب دستگاه جدید به سمت این برند می‌کشاند. خدمات پس از فروش کولر های گازی سامسونگ، داشتن فناوری‌های مدرن در تولید آن و تنوع بالای محصولات این برند باعث استقبال ویژه از این مارک کولر گازی در بازار ایران شده است. اگر در مناطق شمالی کشور زندگی میکنید توصیه میکنیم که بلاگ “بهترین کولر گازی برای شمال ایران” را مطالعه کنید.

از دیگر مدل های کولر گازی، کولر گازی هایسنس می باشد برای آشنایی با این کولر گازی می توانید مقاله کولر گازی هایسنس ساخت کجاست را مطالعه کنید.

بهترین برند کولر گازی ایرانی

با توجه به افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی، استقبال از محصولات تولید داخل و همچنین به علت نوسانات نرخ ارز، رقابت در این بازار بسیار بالاست و انتخاب بهترین برند کولر گازی ایرانی را دشوار می‌کند. در ادامه لیستی از بهترین مارک کولر گازی ایرانی را در اختیارتان گذاشته ایم.

1- کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از کمپانی‌های معروف تولید کننده کولر گازی ایرانی بوده و می‌توان گفت بهترین مارک کولر گازی در ایران است. این کمپانی با ارائه محصولات باکیفیت و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا توانسته است در لیست بهترین برند کولر گازی ایرانی قرار گیرد.
از امتیازات این برند کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت مقرون به صرفه آن است. محصولات این کمپانی مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی دارند.

2- کولر گازی تک الکتریک

گروه صنعتی بدر الکتریک با ارائه طرح های متنوع، خدمات نصب و راه اندازی، پشتیبانی از محصولات و تأمین قطعات، توانسته است در لیست بهترین برند کولر گازی ایرانی قرار بگیرد.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این برند کولر گازی می‌توان سیستم فیلتر ضد آلرژی و ضد ویروس، سیستم حالت خواب و اعلام نشتی گاز را نام برد.

3- کولر گازی اسنوا

اسنوا یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده‌ها در زمینه تجهیزات سرمایش و تهویه مطبوع است.
کیفیت و کارایی بالای این برند کولر گازی به قدرت موتور با صدای کم و قدرت پرتاب باد بالای آن برمی‌گردد. نکته مهم در رابطه با انتخاب کولر گازی اسنوا، تناسب طرح و مدل با محیط کاربری است. شرکت اسنوا برای ساخت محصولات خود از انواع کمپرسورهای روتاری و روتاری اینورتر با برچسب انرژی A استفاده کرده که نشان دهنده میزان پایین مصرف انرژی در این دستگاه است. کولر گازی اسنوا دارای فیلتر تصفیه هوا نیز می‌باشد که در کنار قیمت مقرون به صرفه، این کولر را در لیست بهترین برند کولر گازی ایرانی قرار داده است.

4- کولر گازی جی پلاس

کیفیت مناسب در کنار قیمت به صرفه از امتیازات محصولات برند جی پلاس در بازار ایران است. کولر های گازی جی پلاس برای انواع مناطق گرمسیری و معتدل طراحی و به بازار عرضه شده است که هم محصولات گرمایشی و هم سرمایشی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. ظرفیت‌های متنوع، موتور هوشمند اینورتر و خدمات پس از فروش این مارک کولر گازی ایرانی را در لیست بهترین کولر گازی موجود در بازار قرار داده است.

سایر برندها

از دیگر برندهای کولر گازی ایرانی می‌توان امرسان، پاکشوما، تهویه و ایساتیس را نام برد که لازم است قبل از خرید، با مزایا و معایب آن‌ها از طریق نمایندگی‌های فعال این برندها در کشور آشنا شوید. برای اطلاع از قیمت ها و خرید کولر گازی مناسب منزل و یا محل کار خود میتوانید به صفحه قیمت و خرید کولر گازی مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی : کولر گازی گرین ساخت کجاست؟

بهترین برند کولر گازی

کلام آخر گیلاس

با وجود تنوع محصولات سرمایشی و کولرهای گازی که در بازار وجود دارد، ممکن است انتخاب بهترین کولر گازی برای محل زندگی یا کار شما امری پیچیده به نظر برسد. به همین دلیل، ما در این مقاله از بلاگ گیلاس، نکاتی را برای انتخاب بهترین کولر گازی در اختیارتان قرار دادیم. همچنین سعی کردیم شما را با برخی از اصطلاحات رایج در سیستم تهویه مطبوع و کولر های گازی آشنا کرده و با معرفی انواع کولرهای گازی موجود در بازار و برخی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی، شما را در انتخاب بهتر دستگاه تهویه مطبوع مورد نیازتان یاری کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *