مقالات مرتبط با کولرگازی

کولر گازی حاره ای چیست؟

کولر گازی حاره ای چیست؟

کولر گازی حاره ای چیست؟! شاید به هنگام جستجو در بازار به منظور خرید یک سیستم سرمایشی باکیفیت برای از گذراندن روزهای گرم تابستان، عبارت کولر یا اسپلیت حاره ای به گوشتان خورده باشد و با خود بگویید که این دستگاه چه تفاوتی با سایر مدل‌ها دارد و چرا تا این حد بین خریداران محبوب است؟! پس اگر این سوال برای شما هم پیش آمده و هنوز پاسخ آن را نمی‌دانید؛ در این مقاله همراه ما باشید و اطلاعات ارزشمندی در رابطه با اینکه کولر گازی حاره ای چیست و چه کاربردی دارد، به دست آورید.

کولر گازی حاره ای چه ویژگی هایی دارد؟

کولر گازی حاره ای چه ویژگی هایی دارد؟

در وهله اول باید بگوییم که کولر گازی حاره ای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. سپس در مورد نکاتی که حین خرید کولر گازی باید بدان توجه فرمایید صحبت خواهیم کرد؛ تا در نهایت به درک درستی از ماهیت و عملکرد این سیستم برسید.

  • در واقع کولر گازی تروپیکال یا حاره ای از جمله محبوب‌ترین سیستم‌های سرمایشی است که به عنوان یک گزینه مطلوب برای مناطق گرم و خشک محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از ویژگی‌های برجسته این کولر اشاره خواهیم کرد.
  • از جمله بارزترین ویژگی‌های این دستگاه طراحی منحصربفرد آن است که سبب شده با شرایط آب‌وهوایی حاره‌ای سازگار باشد.
  • همچنین رتبه کلاس آب‌وهوایی آن T3 بوده و قادر است تا دمای ۵۷ درجه سانتی‌گراد، سطح کیفی عملکرد خود را حفظ نماید.
  • کمپرسور کولر گازی مناطق حاره ای به گونه‌ای طراحی شده که در شرایط آب‌وهوایی‌ گرم و خشک عملکرد بسیار مطلوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

بهترین کولر گازی برای خوزستان چیست ؟

کولر گازی تروپیکال چگونه کار میکند؟

حال که با ماهیت و ویژگی‌های این دستگاه آشنا شدید، شاید این سوال هم برایتان پیش بیاید که اساس کار کولر گازی حاره ای بر پایه چیست و چگونه کار می‌کند؟ در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که این قبیل سیستم‌های سرمایشی براساس مکانیسم وارونگی فعالیت دارند. همین مسئله سبب می‌شود تا به میزان ۳۰_۵۰ درصد در مصرف انرژی الکتریسیته صرفه‌جویی شود. عملکرد این کولرها به گونه‌ای است که کمترین میزان نوسان دمایی را در محیط به وجود آورده و به نحو احسن با تولید یکنواخت هوای خنک و دلپذیر، آرامش را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می‌آورند. همین امر سبب به وجود آمدن حس رضایت خریداران از کولرهای گازی حاره ای شده است.

معرفی انواع کولر گازی مناسب با هر نوع آب و هوا

به طور کلی کولرهای گازی براساس شرایط آب‌وهوایی به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

  1. حاره‌ای Tropical: اگر برایتان سوال است که مهم‌ترین ویژگی کولر گازی یا اسپلیت حاره ای چیست که سبب تمایز آن از دو دسته دیگر شده، باید بگوییم این سیستم از نظر رتبه بندی کلاس آب‌وهوایی در دسته T3 قرار دارد و این یعنی در مناطقی با آب‌وهوای گرم و خشک (تا دمای ۵۷ درجه سانتی‌گراد)، قادر به فعالیت خواهد بود. به همین خاطر در دسته کولرهای حاره ای جای دارد.
  2. معتدل Moderate: کولرهایی که در دسته سیستم‌های سرمایشی معتدل قرار می‌گیرند، با نام کولرهای T2 نیز شناخته می‌شوند، زیرا رتبه بندی کلاس آب‌وهوایی آن‌ها T2 بوده و در مناطقی با دمای ۱۸_۴۳ درجه سانتی‌گراد قادر به فعالیت خواهند بود.
  3. سرد Cold: رتبه بندی گلاس آب‌وهوایی کولرهایی که در دسته سرد قرار دارند، T1 است که توان فعالیت سیستم‌های سرمایشی این دسته را در مناطقی با دمای ۱۰_۳۵ درجه سانتی‌گراد نشان می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر در زمینه انواع کمپرسور کولر گازی متناسب با نوع آب و هوا مقاله تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت را مشاهده کنید.

معرفی انواع کولر گازی مناسب با هر نوع آب و هوا

راهنمای خرید کولر گازی تروپیکال

در این بخش از مقاله کولر گازی حاره ای چیست، قصد داریم شما را با گلچینی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید کولر گازی تروپیکال آشنا کنیم تا با رعایت اصول لازم، لذت یک خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه را تجربه کنید. برخی از مهم‌ترین نکات مذکور به شرح زیر است.

توجه به متراژ و محل نصب

همانطور که می‌دانید، توجه به ظرفیت کولر گازی و خرید دستگاهی که ظرفیت آن متناسب با متراژ فضای مربوطه باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هنگام خرید کولر گازی تروپیکال، پیش از هر اقدامی ابتدا باید مساحت و متراژ فضای  مد نظر را به دست آورید. سپس کولرهایی را بررسی کنید که ظرفیتی متناسب با متراژ به دست آمده، داشته باشند. در نهایت هم باید از بین گزینه‌های باقی مانده، مدلی که با شرایط آب‌وهوایی و بودجه شما تناسب دارد را انتخاب نمایید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از نکاتی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. دستگاهی که خریداری می‌کنید، حتما باید گارانتی و ضمانت نامه اصالت داشته باشد، تا پس از خرید اگر مشکلی به وجود آمد، پیش از اتمام اعتبار گارانتی دستگاه، بتوانید از طریق نمایندگی فروش پیگیر شوید و از خدمات رایگان تعمیر و تعویض قطعات استفاده کنید.

در این میان لازم به ذکر است که تمام محصولاتی که ما در فروشگاه گیلاس عرضه می‌کنیم، دارای ضمانت نامه اصالت کالا بوده و از برگه گارانتی معتبر برخوردار می‌باشد، از این‌رو خیالتان از بابت کیفیت محصول آسوده خواهد بود.

مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی کولر بسیار حائز اهمیت است، چرا که در طول فضول گرم سال به صورت مداوم از آن استفاده خواهید کرد و در صورت مصرف زیاد انرژی، هزینه قابل توجهی متحمل خواهید شد. به همین خاطر حین خرید کولر گازی تروپیکال باید به جدول انرژی و میزان مصرفی که دارد، توجه به فرمایید. هم‌چنین یک پوئن مثبتی که کولرهای حاره‌ای و تروپیکال از آن بهره‌مندند، قدرت بسیار بالا و مصرف پایین برق است که سبب بهینه‌سازی انرژی می‌شود.

آب‌وهوای منطقه

شرایط اقلیمی و نوع آب‌وهوای منطقه از مهم‌ترین نکاتی است که تاثیر بسزایی بر کیفیت عملکرد دستگاه دارد. درواقع یک کولر مناسب مناطق سردسیر، توان فعالیت در مناطق گرمسیر و حاره‌ای را نخواهد داشت. بنابراین حین خرید این محصول حتما باید نوع آب‌وهوای محل زندگی خود را هم در نظر بگیرید. یکی از پرفروش‌ترین سیستم‌های سرمایشی مناطق گرمسیر، کولر گازی تروپیکال می‌باشد.

راهنمای خرید کولر گازی تروپیکال

نوع کمپرسور

نکته دیگری که در مقاله کولر گازی حاره ای چیست، باید بدان اشاره کنیم این است که کمپرسور سیستم سرمایشی رابطه مستقیمی با کیفیت عملکرد آن دارد. بنابراین باید توجه کنید که حین خرید کولر حتما از اصالت کمپرسور آن اطمینان حاصل فرمایید. کمپرسور تعبیه شده در کولرهای گازی حاره‌ای باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده ‌و توان فعالیت مستمر در آب‌وهوای گرم و حاره‌ای را داشته باشد. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کمپرسور تعبیه شده در کولر گازی تروپیکال چیست؟ در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که معمولا در ساخت سیستم‌های سرمایشی حاره ای از کمپرسور اسکرال استفاده می‌شود.

ایا از گرمایش کولر گازی استفاده کنیم

جمع بندی

در این مقاله دانستیم که کولر گازی حاره ای چیست و چه کاربردی دارد. همچنین انواع کولر گازی مناسب مناطق حاره ای را معرفی کردیم و ویژگی هر یک را شرح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب تصمیم خود را مبنی بر انتخاب یک کولر مناسب برای منزل یا محل کار خود گرفته باشید. ما در فروشگاه گیلاس طیف گسترده‌ای از محصولات مذکور و سایر مدل‌ها را برای شما عزیزان به ارمغان آورده‌ایم تا به راحتی آنچه را که باب میل‌تان است، با قیمتی منصفانه خریداری نمایید. لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را در مورد کیفیت و کارکرد انواع کولر گازی حاره ای با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *