مقالات مرتبط با کولرگازی

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل را جهت انتخابی مطمئن و خریدی هوشمندانه لازم است بدانید تا در نهایت لذت یک خرید موفقیت آمیز را تجربه کنید. در واقع با اطلاع از نقاط ضعف و قوت کولر پرتابل می‌توانید این سیستم را با سایر کولرهای موجود در بازار مقایسه کنید و به درک درستی از وجه تمایز آن با سایر دستگاه‌های هم رده برسید. در نهایت با این کار انتخاب برایتان راحت‌تر شده و شانس رضایت شما از محصولی که خریداری کرده‌اید، افزایش خواهد یافت. فلذا ما هم در این بخش از مجله آموزشی گیلاس تصمیم گرفتیم تا شما عزیزان را با مزایا و معایب کولر گازی پرتابل آشنا کنیم، و اطلاعات ارزشمندی پیرامون این مسئله در اختیارتان قرار دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل

مدیریت مصرف انرژی با بهترین کولر گازی کم مصرف

کولر گازی پرتابل چیست؟

در اولین بخش از مقاله مزایا و معایب کولر گازی پرتابل، لازم است که ابتدا با ماهیت و کاربرد این دستگاه آشنا شوید، سپس با دانستنِ ویژگی‌های مثبت و منفی آن، معلومات خود را در بابت نقاط ضعف و قوتی که دارد افزایش دهید.

خب در پاسخ به این پرسش که کولر گازی پرتابل چیست؛ باید بگوییم این دستگاه از جمله سیستم‌های سرمایشی قابل حمل است که در فضایی تا متراژ ۱۰۰ متر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولرهای گازی پرتابل یک تکه بوده و تمام قطعات آن در دل یک یونیت جای گرفته‌اند و به عبارتی، کندانسور و اواپراتور در خود کولر قرار دارد. همچنین حالت ایستاده (رومیزی، چرخ‌دار، پایه‌دار) دارد و خریدار می‌تواند با توجه به نیاز خود، آنچه را که می‌پسندد، خریداری نماید.

این کولرها معمولا در سه سایز مختلف طراحی و تولید می‌شوند و هر یک برای اتاق‌هایی با متراژ کوچک، متوسط و بزرگ کاربرد دارند.

  • کولر گازی پرتابل مناسب اتاق‌های کوچک: این سیستم از نظر ابعاد کوچک‌تر از دو مدل دیگر بوده و نهایتا توان کارکرد در فضاهایی به وسعت ۳۰ متر مربع را دارد.
  • کولر گازی پرتابل مناسب اتاق‌های متوسط: شما می‌توانید از سایز متوسط در فضاهایی مثل پذیرایی منزل استفاده کنید.
  • کولر گازی پرتابل مناسب اتاق‌های بزرگ: امکان استفاده از این مدل در اماکن تجاری و اداری تا وسعت ۱۰۰ متر مربع وجود دارد.

در ادامه همراه ما باشید تا راجع به مزایا و معایب کولر گازی پرتابل به طور مفصل صحبت کنیم و با برجسته‌ترین ویژگی‌های آن آشنا شویم.

اگر برای مغازه یا فروشگاه به دنبال کولر گازی هستید مقاله ” کولر گازی مناسب مغازه ” را بخوانید.

کولر گازی پرتابل چیست؟

مزایای کولر گازی پرتابل چیست؟

در این بخش از مقاله مزایا و معایب کولر گازی پرتابل، ابتدا به بررسی مزایای این دستگاه می‌پردازیم؛ سپس به سراغ معرفی نقاط ضعف آن خواهیم رفت.

  1. یکی دیگر از نقاط مثبت کولر گازی پرتابل امکان خنک سازی فضاهایی تا متراژ ۱۰۰ متر است.
  2. از جمله مهم‌ترین مزیت این دستگاه، می‌توان به امکان حمل آسان آن اشاره کرد. در واقع این کولرها به نوعی طراحی و تولید شده‌اند که بسیار جمع‌وجور و نسبتا سبک بوده و اگر چرخ دار هم باشند، دیگر هیچ مشکلی از بابت جابه‌جا کردن آن وجود نخواهد داشت.
  3. کولرهای گازی پرتابل مجهز به سیستم کنترل از راه دور بوده و برخی از آن‌ها دارای تایمر هم می‌باشند.
  4. شما می‌توانید از کولرهای گازی پرتابل به عنوان سیستم گرمایشی هم استفاده کنید، اگر در ساختار مدلی که خریداری می‌کنید، هیتر هم تعبیه شده باشد.
  5. برای افراد اجاره نشین، کولر گازی پرتابل بهترین انتخاب خواهد بود، زیرا ابعاد جمع‌وجوری دارد و به راحتی قابل حمل است.
  6. سازوکار این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که حین کارکرد به میزان قابل‌توجهی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.
  7. در ادامه مقاله معایب و مزایای کولر گازی پرتابل، باید بگوییم که یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه، قابلیت جذب رطوبت هوا می‌باشد که در مناطق شرجی و گرمسیر با کاهش میزان رطوبت، سطح کیفی هوای محیط را ارتقا می‌بخشد.
  8. امکان نصب آسان و سریع یکی دیگر از مزایای کولر گازی پرتابل است. زیرا نیازی به لوله‌کشی یا سیم‌کشی نخواهد بود و تنها اتصال به برق و نصب لوله تهویه راه‌اندازی خواهد شد.
  9. در کولرهای گازی پرتابل محفظه آب مجهز به سیستم هشدار دهنده است و زمانی که بیش از حد پر شود، شما متوجه آن خواهید شد و بدین ترتیب دیگر نیازی به لوله تخلیه نخواهید داشت.

معرفی ۷ دلیل کاهش سرمای کولر گازی

معایب استفاده از کولر گازی های پرتابل

خب تا این بخش از مقاله مزایا و معایب کولر پرتابل، با نقاط قوت آن آشنا شدید، حال نوبت آن است تا در مورد معایبی که دارد صحبت کنیم و اطلاعات کاملی راجع به سیستم‌های سرمایشی قابل حمل به دست آوریم.

  1. کندانسور کولرهای گازی پرتابل داخل آن‌ها قرار دارد، از این‌رو احتمال اینکه گردوخاک و ذرات معلق به همراه هوا وارد محیط شود، بالاتر می‌رود.
  2. برای استفاده از کولرهای گازی پرتابل به برق ۱۵ الی ۲۰‌ آمپر نیاز می‌باشد.
  3. سیستم‌های سرمایشی قابل حمل برای انتقال گرما به یک لوله تهویه نیاز دارند که گاها شکل ظاهری کولر را کمی ناخوشایند می‌سازد.
  4. صدای زیاد برخی از مدل‌های کولر گازی پرتابل ممکن است سبب آزردگی کاربران شود. این صدا به علت وجود کمپرسور در درون دستگاه می‌باشد.
  5. در ادامه این بخش از مزایا و معایب کولر گازی پرتابل باید بگوییم که نسبت به برخی دیگر از سیستم‌های سرمایشی، فضای نسبتا محدودتری را خنک می‌کنند.
  6. سرعت فرسودگی و استهلاک کولرهای گازی پرتابل نسبت به مدل‌های اسپلیت بیشتر است.
  7. در سیستم سرمایشی گازی پرتابل، تمام قطعات داخل یک یونیت جای گرفته و ممکن است وزن دستگاه مقداری افزایش یابد، از این‌رو اگر چرخ‌دار نباشد گاها جابه‌جا کردن آن مشکل خواهد بود.
معایب استفاده از کولر گازی های پرتابل

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع مزایا و معایب کولر گازی پرتابل پرداختیم و دانستیم که چه نقاط قوتی در آن سبب شده تا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سیستم‌های سرمایشی موجود در بازار شناخته شود. در این میان لازم است اشاره کنیم که ما در فروشگاه گیلاس انواع مختلفی از کولرهای گازی پرتابل را خدمت شما عزیزان عرضه می‌داریم تا به راحتی بتوانید از میان طیف گسترده محصولات متنوع، آنچه باب میل‌تان است را برگزینید و دست‌تان در انتخاب باز باشد. علاوه براین امیدواریم توانسته باشیم گام موثری در زمینه افزایش اطلاعات شما حول محور کولرهای گازی برداریم و با ارائه محصولات باکیفیت به قیمت مناسب، لبخند رضایت را برایتان به ارمغان آوریم. لطفا سوالات و تجربه کاربری‌تان از کولر گازی پرتابل را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *