مقالات مرتبط با کولرگازی

تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست؟

تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست

تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست؟! در صورتیکه پاسخ این پرسش را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این بخش از مجله گیلاس همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی اختلاف و فرق بین کمپرسور T1 با T3؛ کاربرد هر یک از این دو را هم مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی کلی اصطلاح های T1 و T3 در کولر گازی

انواع مختلفی از کمپرسورهای کولر گازی وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید. آنها در اندازه ها و تناژهای مختلف تولید می شوند. این کمپرسورها شامل کمپرسورهای تک فاز و سه فاز هستند. با این حال، تفاوت بین کمپرسورهای کولرگازی T1 و T3 چیست؟

کمپرسورهای تک فاز ساخته شده با سه پایانه الکتریکی در داخل محفظه. هر پایانه با یک حرف علامت گذاری می شود. به طور کلی، آنها در آب و هوای معتدل استفاده می شوند. کمپرسورهای سه فاز دارای تنظیمات متفاوتی هستند. آنها معمولا 460 ولت هستند. این اجازه می دهد تا آنها را در آب و هوای سردتر استفاده کنید. علاوه بر این، آنها سطح بالاتری از بهره وری انرژی را ارائه می دهند. کمپرسور T3 جدیدترین تکنولوژی است. این کمپرسور بسیار قدرتمندتر از کمپرسور T1 است. همچنین لرزش کمتری دارد. جدا از اندازه کوچکتر، مصرف انرژی کمتری را ارائه می دهد.

یکی دیگر از مزایای کمپرسور T3 توانایی آن در عملکرد در آب و هوای گرمتر است. اگر در آب و هوای گرم مانند شهرهای جنوبی ایران یا پاکستان، هند و کویت زندگی می کنید، کمپرسور T3 ممکن است برای شما ایده آل باشد. از آنجایی که قدرتمندتر و کارآمدتر انرژی است، می تواند شما را سریعتر خنک کند. در حالی که T1 انتخاب خوبی برای آب و هوای معتدل است، سطح راندمان بالایی که کمپرسور T3 دارد را ندارد. این به این دلیل است که کمپرسور T1 برای مناطقی با دمای 16 تا 45 درجه سانتیگراد طراحی شده است. با این حال، کمپرسور T3 می تواند تا 60 درجه سانتیگراد کار کند. همچنین کم مصرف ترین کولرگازی است. قبل از خریداری هر دستگاه تهویه مطبوع، دقت داشته باشید که کمپرسور متناسب با شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید را خریداری کنید.

اصطلاح T1 به این معنی است که کولر گازی در شرایط آب و هوایی نهایتا 45 درجه سانتیگراد می تواند کار کند. اصطلاح T3 نیز به این معنی است که کولر گازی با کمپرسور T3، در شرایط آب و هوایی گرمسیری یا حاره ای ( دمای بالای 45 درجه سانتیگراد) قادر به فعالیت است. همچنین کمپرسور T2 قادر به تحمل درجه حرارت تا 35 درجه سانتی گراد می باشد. بهتر است برای زندگی در مناطق آب و هوایی گرم، کولر گازی با درجه T3 ( کولر گازی برای خوزستان ) استفاده شود، همچنین برای زندگی در آب و هوای سرد نیز استفاده از دستگاه تهویه مطبوع T2 مناسب می باشد. در صورتیکه در شرایط آب و هوایی زندگی می کنید که از حداکثر دما در آن منطقه شک دارید، بهتر است دستگاه قدرتمندتری خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی در این بخش : کولر گازی حاره ای چیست ؟

رتبه بندی کلاس های آب و هوایی

برای اینکه بدانید تفاوت کمپرسورهای کولر اسپلیت T1 و T3 در چیست؛ ابتدا باید با مفهوم رتبه بندی کلاس های آب و هوایی آشنا شوید. به طور کلی هنگام خرید یک محصول و به خصوص کولر گازی باید فاکتورهای مختلف را مورد سنجش و بررسی قرار دهید،‌ تا در نهایت آنچه انتخاب می‌کنید متناسب با شرایط محیط مد نظر و آب‌وهوای محل زندگی شما باشد. اهمیت این مسئله به هنگام انتخاب و خرید کولر گازی دوچندان می‌شود. فلذا برای فهمیدنِ اینکه کدام کولر گازی برای محل زندگی شما مناسب است، باید ابتدا ماهیت رتبه بندی کلاس آب و هوایی را به خوبی بشناسید و با توجه به میانگین دمای شهر و استان خود، آنچه متناسب با آن می‌باشد، انتخاب نمایید. به طور کلی سه نوع کلاس آب‌وهوایی داریم که به ترتیب عبارتند از: T1، T2، T3.

در جدول زیر برای شما عزیزان شرح خواهیم داد که هر یک از این کلاس‌ها برای چه آب‌وهوای با حداکثر چه دمایی مناسب می‌باشند.

کلاس آب و هواییآب و هوای مناسبحداکثر تحمل دمایی
T1معتدل و مرطوب45 درجه سانتی گراد
T2خنک و سردسیر35 درجه سانتی گراد
T3گرم و حاره‌ای یا گرمسیر57 درجه سانتی گراد

به دنبال خرید کولر گازی هستید؟‌بلاگ گام به گام آشنایی و انتخاب بهترین کولر گازی به تمام سوالات احتمالی شما پاسخ خواهد داد.

رتبه بندی کلاس های آب و هوایی

با توجه به داده‌های جدول بالا، اگر بخواهید بدانید که تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست؟! باید بگوییم: «تحمل دمایی کمپرسور T1 نسبت به کمپرسور T3 کمتر است. به طوریکه نهایت ظرفیت کارکرد کمپرسور T1 تا دمای 45 درجه سانتی‌گراد بوده و برای کمپرسور T3 تا 57 درجه سانتی گراد می‌باشد. همچنین باتوجه به آنچه در بالا بیان شد، مدل T1 برای مناطقی با آب‌وهوای معتدل و مدل T3 برای مناطقی با آب‌وهوای گرم و حاره‌ای مناسب است.»

انواع کمپرسور های کولر گازی و نحوه عملکرد آنها

حال که با مفهوم رتبه بندی کلاس آب‌وهوایی و تفاوت کمپرسور T1 و T3 اشنا شدید، بهتر است کمی راجع به انواع کمپرسورهای کولر گازی هم صحبت کنیم تا اطلاعات خود را در این زمینه به حد کافی افزایش دهید. به‌طور کلی کمپرسور نقش فوق‌العاده مهمی در کولرهای گازی ایفا می‌کند. در واقع این قطعه گاز مبرد را که پایه و اساس کار کولرهای گازی است، به سمت کندانسور هدایت کرده و چرخه سرمایش سیستم تهویه را تکمیل می‌سازد. کمپرسورهای کولر گازی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

• کمپرسور روتاری: صدای پایین، راندمان بالا، مصرف برق کمتر
• کمپرسور پیستونی: مناسب برای کلاس آب‌وهوایی T3
• کمپرسور اسکرال: تحمل دمای بالا و بازدهی بهتر در مناطق گرمسیر

انواع کمپرسور های کولر گازی و نحوه عملکرد آنها

کمپرسور کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد. برای شناخت بهتر و داشتن خریدی مناسب تر لازم است که این بلاگ را مطالعه کنید.

کمپرسور روتاری T3 چیست؟

کمپرسورهای T3 به عنوان کارآمدترین فناوری هستند که کمپرسور دوتایی روتاری دارد که با لرزش کمتر و خنک‌سازی سریع‌تر انرژی کافی را فراهم می‌کند. این دستگاه شرایط کار در آب و هواهای مختلف را دارد. کمپرسور روتاری T3 برای آب و هوای گرم و خشک بسیار مناسب است زیرا این دستگاه‌ها دمای 60 درجه سانتی گراد را می‌توانند تحمل کند.

تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست؟

خب تا اینجای کار با مفهوم رتبه بندی کلاس های آب و هوایی کولر گازی اشنا شدید ، حال در آخر برای اینکه به درک درستی از تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت دست یابید، در حالت کلی باید بگوییم که رتبه T3 بیانگر این است که کولر گازی دارای این مدل کمپرسور، شرایط کار در مناطقی با آب‌وهوای بیشتر از 45 درجه سانتی‌گراد (تا 57 درجه سانتی‌گراد) را خواهد داشت. در مقابل یک گولر گازی با رتبه T1 در مناطقی با دمای (نهایتا) 45 درجه سانتی‌گراد توان کارکرد دارد.

تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب دانستیم که تفاوت کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی و اسپلیت چیست و کاربرد هر یک را بررسی کردیم. امیدوارم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و پاسخ سوالات موجود در ذهن خود را یافته باشید. در صورتیکه پرسش دیگری پیرامون این مسئله دارید، یا پیشنهادی مدنظرتان است که قصد دارید مطرح کنید؛ حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر همراهان گیلاس مگ به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *