مقالات مرتبط با داکت اسپلیت

نحوه تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت از روی نمایشگر

تنظیم داکت اسپلیت از روی نمایشگر

داکت اسپلیت یک سیستم سرمایش و گرمایش است که می‌تواند هوای سرد و گرم را به انواع محیط‌ها انتقال دهد. این سیستم دارای یک نمایشگر است که می‌توان از روی آن به تنظیم داکت اسپلیت پرداخت. بنابراین تنظیم داکت اسپلیت از روی نمایشگر، کاری است که باید با دقت انجام شود که در ادامه مطلب توضیحات بیشتری را در مورد این سیستم ارائه خواهیم داد.

تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت از روی نمایشگر

روش تنظیم داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از جمله دستگاه‌های پرکاربرد است که در فصل‌های مختلف سال می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از بخش‌هایی که این دستگاه دارد، مربوط به سیستم گرمایش آن است که در این بخش می‌خواهیم روش تنظیم آن را توضیح دهیم. یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به تنظیم داکت اسپلیت پرداخت، استفاده کردن از هیت پمپ است. به عنوان مثال اگر بخواهید سیستم گرمایش این دستگاه را تنظیم کنید، باید با استفاده از ریموت کنترل دستگاه مود را تغییر دهید. مود داکت اسپلیت باید در حالت خورشید قرار بگیرد و بعد از آن باید دمای لازم را تغییر دهید. کار بعدی شما این است که دمای داکت اسپلیت را روی ۱۶ تا ۱۸ تنظیم نمایید.

توجه داشته باشید که اگر هنوز هم احساس سرما کردید، می‌توانید دمای داکت اسپلیت را افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم که دما را کم کم افزایش دهید، زیرا اگر زیاد از حد به افزایش دما بپردازید، باعث می‌شود که محیط بیش از اندازه گرم شود. در نهایت می‌توانید با توجه به مطالبی که عنوان کردیم، دمای داکت اسپلیت را به حد مطلوب برسانید. این مورد یکی از روش‌هایی بود که می‌توانید با استفاده از آن به تنظیم داکت اسپلیت بپردازید و سیستم گرمایش آن را فعال کنید. برای تنظیم کردن سیستم سرمایشی این دستگاه هم باید از طریق دکمه cool وارد عمل شوید.

خرید داکت اسپلییت از فروشگاه گیلاس

روش تنظیم داکت اسپلیت

نحوه تنظیم سرمایش داکت اسپلیت

همانطور که اشاره کردیم، سیستم داکت اسپلیت قادر است که عمل سرمایش و گرمایش را در فصل‌های مختلف سال انجام دهد. از سیستم سرمایش داکت اسپلیت در فصل‌های بهار و تابستان استفاده می‌شود و این کار به وسیله کمپرسورهایی که در گاز مبرد و یونیت خارجی هستند، انجام می‌شود. در کل قبل از این که بخواهید سیستم سرمایش این دستگاه را تنظیم کنید، باید آن را سرویس نمایید. برای سرویس کردن دستگاه در ابتدای کار باید فیلترهای داکت اسپلیت را تمیز و یا تعویض کنید. همینطور باید رادیاتورهای این سیستم را هم با استفاده از دستمال تمیز و شیشه پاک کن تمیز نمایید.

مرحله بعدی این است که شما باید به بررسی گاز مبرد داکت اسپلیت بپردازید و در صورت نیاز باید آن را شارژ کنید. بعد از این کار باید کمپرسور را بررسی کنید و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل نمایید. برای تنظیم کردن سیستم سرمایش این دستگاه باید تمام روزنه‌ها اعم از در و پنجره‌ها را ببندید و سپس دکمه cool که روی ترموستات وجود دارد را فعال نمایید. در نتیجه می‌توانید دمای ترموستات این سیستم را طبق دمای دلخواه خود تنظیم نمایید و معمولاً مناسب‌ترین دما برای خانه، بین ۲۶ تا ۲۴ درجه است‌. در مرحله آخر هم باید دستگاه را روشن کنید و از سیستم سرمایش آن لذت ببرید.

آیا می دانید علل خنک نکردن داکت اسپلیت چیست؟ برای بررسی دقیق تر این موضوع می تونید مقاله چرا داکت اسپلیت خنک نمی کند را در مجله گیلاس بخوانید.

نحوه تنظیم سرمایش داکت اسپلیت

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

اگر بخواهیم در مورد نحوه تنظیم کردن گرمایش داکت اسپلیت صحبت کنیم، باید بگوییم که این کار به وسیله موتور یا پکیج خانه انجام می‌شود و معمولاً تنظیم آن در فصل پاییز و زمستان انجام می‌گیرد. در این روش هم مانند روش قبلی که مربوط به تنظیم سرمایش بود، باید دستگاه را سرویس کنید. توجه داشته باشید که سرویس کردن دستگاه دارای اهمیت است و باید آن را انجام دهید که در ادامه کار به مشکل بر نخورید. برای سرویس کردن آن مانند روش قبلی، باید فیلترها و رادیاتورها را تمیز نمایید. پیشنهاد می‌کنیم که لوله‌های آب گرم را هم در صورت نیاز تمیز کنید. اگر تنظیم کردن این دستگاه را از طریق پکیج انجام می‌دهید، فقط کافی است که حالت گرمایش را تنظیم نمایید.

اگر تنظیم گرمایش را از طریق موتورخانه انجام می‌دهید، باید شیرهای آب گرم را هم باز کنید. در مرحله بعدی این کار باید هواگیری انجام شود تا دستگاه حین کار کردن سر و صدا نداشته باشد. برای تنظیم گرمایش دستگاه باید دکمه heat را روی ترموستات  فعال نمایید. در مرحله بعدی می‌توانید به تنظیم دما بپردازید و در ابتدای کار بهتر است که دما را روی ۱۸ تنظیم کنید و اگر باز هم احساس سرما کردید، می‌توانید دمای آن را افزایش دهید. در نهایت این امکان را دارید که پس از فعال کردن سیستم گرمایش این دستگاه، از گرمای موجود در فضا بهره ببرید.

مقاله پیشنهادی : علت صدای داکت اسپلیت و معرفی روش های رفع آن

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

نکات قابل توجه برای تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

هنگامی که شما عزیزان به تنظیم سیستم سرمایشی و گرمایش داکت اسپلیت می‌پردازید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از نکاتی که دارای اهمیت زیادی است، این است که قبل از انجام دادن هر کاری باید سیستم داکت اسپلیت از برق بکشید تا در حین انجام کار دچار برق گرفتگی نشوید. نکته مهم بعدی این است که توجه داشته باشید که هنگام سرویس دهی سیستم، قطعاتی مانند کمپرسور را آغشته به آب نکنید که این کار باعث آسیب رساندن به این گونه قطعات می‌شود. هنگامی که در فصل زمستان از داکت اسپلیت استفاده می‌کنید، باید دور تا دور کندانسور را از هر چیزی خالی کنید.

از جمله نکات مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید، توجه داشته باشید که تمامی دریچه‌های خروجی آن به صورت باز یا نیمه باز باشند. انجام دادن این کار باعث می‌شود که جریان هوا و رد و بدل شدن آن به خوبی انجام بگیرد و در کل روی کارکرد صحیح داکت اسپلیت هم تاثیر می‌گذارد.

نکات قابل توجه برای تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

چگونگی تنظیم اسپلیت برای فصول گرم

برای این که بتوانید داکت اسپلیت را برای فصل تابستان تنظیم کنید ( راهنمای راه اندازی داکت اسپلیت در تابستان )، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. اولین کاری که باید برای تنظیم کردن داکت اسپلیت از جمله تنظیم داکت اسپلیت هایسنس انجام دهید، این است که حالت گرمایش داکت اسپلیت را توسط یک سرویس کار ماهر غیر فعال کنید. مرحله دیگر این است که باید آب گرم داخل کویل را تخلیه کنید و توجه داشته باشید که اگر این کار انجام ندهید، باعث می‌شود که منابع و همینطور لوله‌ها پوسیده شوند. تمیز کردن فیلترهای داکت اسپلیت هم، از جمله کارهایی است که باید برای تنظیم کردن آن در فصل تابستان انجام بگیرد. لازم به ذکر است که اگر نیاز بود، باید فیلترها را هم تعویض کنید.

مرحله بعدی که برای تنظیم کردن این دستگاه باید انجام شود، تمیز کردن فن‌ها با استفاده از شیشه پاک کن است‌. مورد بررسی قرار دادن گاز مبرد و شارژ آن در صورت نیاز هم، دارای اهمیت است. یکی از توصیه‌هایی که در این زمینه داریم، این است که بعد از خرید دستگاه داکت اسپلیت بهتر است که آن را شارژ کنید تا ضرر مالی به خود وارد نکنید. هواگیری و همینطور بستن تمامی روزنه‌ها هم، یکی دیگر از مراحلی است که مربوط به چگونگی تنظیم اسپلیت برای تابستان است. دو مرحله آخر هم مربوط به قرار دادن داکت اسپلیت روی حالت cool و تنظیم کردن دما هستند‌.

چگونگی تنظیم اسپلیت برای فصول گرم

جمع بندی

داکت اسپلیت از جمله محصولات پر استفاده در بین افراد مختلف است که در فصل‌های مختلف سال به کار می‌آید. در فصل‌های گرم سال مردم می‌توانند از سیستم سرمایش این دستگاه و در فضای سرد سال هم می‌توانند از سیستم گرمایش آن استفاده کنند. نصب داکت اسپلیت در محیط‌های مختلف قابل انجام است و هر شخصی که بخواهد آن را نصب کند، بهتر است که یک جای مناسب برای نصب آن پیدا نماید. نمایشگر داکت اسپلیت هم روی این دستگاه تعبیه شده است که می‌توان با استفاده از آن تنظیمات دما را مشاهده کرد. داکت اسپلیت‌ها دارای برندهای مختلفی هستند که یکی از برندهای این محصول، ال جی است. تنظیم داکت اسپلیت ال جی هم، باید با دقت انجام شود تا کارکرد خوبی را از خود ارائه دهد.

2/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *