مقالات مرتبط با کولرگازی

کمپرسور کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

کمپرسور کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد

کمپرسور کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟! در صورتیکه پاسخ این پرسش را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب از گیلاس مگ همراه ما باشید و اطلاعات ارزشمندی در این باره کسب نمایید.

وظیفه کمپرسور در کولر گازی چیست؟

در اولین بخش از مقاله کمپرسور کولر گازی چیست؛ قصد داریم وظیفه این قطعه را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. فلذا باید بگوییم که کمپرسور در کولر گازی وظیفه پمپاژ مبرد را به سمت کندانسور بر عهده دارد. به همین خاطر یک جزء حیاتی در کولر گازی محسوب شده و در صورت بروز اختلال در ساختار آن، عملکرد کل سیستم با مشکلاتی نظیر افزایش دمای باد خروجی، فرسایش دستگاه و… مواجه خواهد شد. کمپرسور مولر گازی در بخش داخلی کندانسور واقع شده و به نوعی قلب دستگاه محسوب می‌شود؛ چرت که سبب انتقال مبرد بهسمت کندانسور می‌شود تا چرخه سرمایش به انجام برسد.

کمپرسور کولر گازی چطور کار میکند؟

حال که با وظیفه این قطعه آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کارکرد اصلی کمپرسور کولر گازی چیست و وظیفه خود را طب چه فرآیندی به انجام می‌رساند؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگویم که کمپرسور کولر گازی در وهله اول درجه حرارت گاز مبرد را افزایش داده و ان را فشرده سازی می‌کند تا به مایع تبدیل شود. سپس توسط لوله‌های ارتباط، ان را به سمت کندانسور به حرکت در می‌آورد. طی این مرحله، در اواپراتور، مایع مبرد گرمای تبخیر شده را به خود جذب کرده و مجدد در حالت گازی شکل، به سمت کمپرسور هدایت می‌شود. این فرایند در قالب یک درجه و به کمک سایر اجزای کولر، به طور مداوم تکرار شده و هوای خنک و تازه ساختمان تامین می‌گردد.

کمپرسور کولر گازی چطور کار میکند

اگر با کولر گازی و کارکرد آن آشنا نیستید توصیه میکنیم بلاگ سیستم اسپلیت چیست را مورد مطالعه قرار دهید.

انواع کمپرسور کولر گازی

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، کمپرسور نقش فوق‌العاده مهمی در ساختار کولر گازی داشته و سبب هدایت گاز مبرد به سبب کندانسور می‌شود. این قطعه انواع مختلفی داشته و هر یک مزایا و معایب منحصربفردی دارند؛ اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، خرید نسخه اصل و اورجینال قطعه مذکور می‌باشد. حال شاید برایتان سوال باشد که چطور می‌توان یک کمپرسور اصل و اورجینال خریداری کرد؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که اگر خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید و هنگام خرید کالا، ضمانت نامه اصالت دریافت کنید، دیگر نیازی به نگرانی از بابت کیفیت محصول خریداری شده نخواهید داشت.

به همین خاطر ما در مجموعه گیلاس، سال‌هاست که در تلاشیم تا با ارائه بهترین محصولات با قیمتی ارزنده خدمت شما عزیزان، تجربه یک خرید مطمئن و بی‌دغدغه را برایتان به ارمغان آوریم. همچنین با افزایش تنوع محصولات، در تلاشیم تا پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه‌ای باشیم و رضایت مشتریان گرامی را به دست آوریم. حال اگر کنجکاو هستید تا انواع کمپرسور کولرهای گازی را بشناسید، در ادامه این بخش همراه ما باشید.

دمای کولر گازی متناسب با محیطی که در آن قرار دارد تنظیم میشود. برای همین توصیه میکنیم بلاگ بهترین دما برای کولر گازی را مطالعه کنید.

کمپرسور اینورتر

کمپرسور اینورتر بر اساس نوع دور به دو دسته دور ثابت و دور متغیر، تقسیم بندی می‌شود. در کمپرسور دور متغیر، کنترل مبرد بر پایه تغییر دور کمپرسور انجام شده و دیگر نیازی به خاموش و روشن شدن کمپرسور نخواهد بود. همین امر سبب صرفه جویی در مصرف برق نیز می‌شود.
در مقابل هم کمپرسور دور ثابت را داریم که در آن این قطعه برای ایفای نقش خود به کرات روشن و خاموش می‌شود و در هر بار روشن و خاموش شدن، سیستم دچار شک برقی می‌شود.

کمپرسور روتاری

خب تا اینجای کار فهمیدیم که مکانیزم عملکرد کمپرسور کولر گازی اینورتر چیست؛ حال در رابطه با کمپرسور روتاری باید بگوییم که حرکت این قطعه به صورت چرخشی بوده و دارای ظرفیت‌های ۷۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ در دو مدل معمولی و تویین می‌باشد. تفاوتی که بین دو مدل مذکور وجود دارد، تعداد غلتک تعبیه شده در آن‌هاست. زیرا در نوع معمولی یک غلتک و در نوع تویین دو غلتک (راندمان بالاتر و صدای کمتر) وجود دارد. در ضمن کمپرسور روتاری بیشتر مناسب مناطق شمالی کشور است و به دلیل ابعاد کوچک و وزن نسبتا پایینی که دارند، نسبت به برخی مدل‌های دیگر از فروش بالاتری برخوردار می‌باشند.

آیا کولر گازی شما هم سرمای کمتری نسبت به گذشته دارد؟ برای فهمیدن علت این موضوع بهتر است به بلاگ کاهش سرمای کولر گازی مراجعه کنید.

انواع کمپرسور کولر گازی

کمپرسور اسکرال

در کمپرسورهای اسکرال که به آن‌ها مدل مارپیچی نیز گفته می‌شود، با حرکت مارپیچ گاز مبرد فشرده‌سازی می‌شود. داخل این قطعه دو مارپیج وجود دارد که یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متغیر می‌باشد. کمپرسور مذکور در ظرفیت‌های ۲۴۰۰۰ تا ۹۶۰۰۰ موجود بوده و نحوه عملکرد آن در مراحل زیر خلاصه می‌شود:
ابتدا هوا وارد سیستم شده و با ساختار مارپیچی، جریان آن شدت می‌یابد. سپس هوای فشرده شده به داخل محفظه موتور منتقل می‌شود.

کمپرسور پیستونی

کمپرسورهای پیستونی نسبت به سایر مدل‌ها قیمت ارزان‌تری داشته و ظرفیت آن‌ها معمولا ۱۸۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ می‌باشد. در این قطعه برای فشرده‌سازی گاز مبرد، از یک قطعه که داخل سیلندر تعبیه شده استفاده می‌شود.
حال شاید برایتان سوال باشد که ایراد اصلی کمپرسور کولر گازی پیستونی چیست!؟ در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که نسبت به سایر مدل‌های صدای بیشتری تولید می‌کند و همین امر از جمله مهم‌ترین پارامترهایی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کنید.

به دنبال خرید کولر گازی هستید؟‌بلاگ گام به گام آشنایی و انتخاب بهترین کولر گازی به تمام سوالات احتمالی شما پاسخ خواهد داد.

جمع بندی

در این مقاله دانستیم که کمپرسور کولر گازی چیست و چه نقشی در سیستم تهویه ایفا می‌کند. همچنین انواع کمپرسور کولر گازی را هم خدمت شما عزیزان معرفی کردیم تا شناخت کافی از مدل‌های گوناگون ان به دست آورید و با دید بازتری نسبت به خرید این محصول اقدام فرمایید. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب به نحو احسن شما را برای انتخاب یک کمپرسور کولر گازی باکیفیت راهنمایی کرده و لذت یک خرید هوشمندانه و مقرون به‌صرفه را برایتان به ارمغان آوریم. لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را در رابطه با خرید این محصول، در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *