مقالات مرتبط با فن کویل

علت صدای زیاد فن کویل

علت صدای زیاد فن کویل

صدای زیاد فن کویل می‌تواند کلافه کننده باشد و در روزهای گرم تابستان، موجب آزردن اهالی ساختمان شود، از این‌رو باید چاره‌ای برای این مشکل اندیشید و روش‌های برطرف کردن آن را پیدا کرد. اولین قدم برای حل مشکل صدای زیاد فن کویل این است که بدانیم اصلا چرا فن کویل صدای زیادی دارد؟ سپس یک راهکار اساسی متناسب با صورت مسئله بیاییم. پس در این بخش از گیلاس مگ همراه ما باشید تا علل و راه حل‌ها را بررسی کنیم.

چرا فن کویل صدای زیادی دارد؟

در اولین بخش از این مقاله ابتدا قصد داریم انواع علت صدای زیاد فن کویل را مورد بررسی قرار دهیم، سپس چند فن کویل بی صدا و فوق‌العاده باکیفیت را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید این قطعه اقدام نمایید. انواع علل افزایش صدای فن کویل عبارتند از:

  • سطح مقطع کویل
  • ضخامت ورق‌های فن کویل
  • ایرادات فن و موتور
  • کیفیت نامطلوب پایه موتور
  • فرمینگ ورق‌های فن کویل
  • فاصله دقیق کویل و فن
  • ایرادات کانال‌های هوایی و دریچه
  • عدم هوابندی بدنه

برای اطلاعات بیشتر در زمینه محاسبه ظرفیت فن کویل راهنمای کامل نحوه محاسبه ظرفیت فن کویل را مطالعه کنید.

سطح مقطع کویل

یکی از رایج‌ترین علل صدای زیاد فن کویل، سطح مقطع غیر استاندارد دستگاه می‌باشد. به طور مثال اگر ابعاد سطح مقطع این دستگاه کوچک‌تر از حد معمول باشد، فن کویل حین کارکرد، سوت خواهد کشید. فلذا ابعاد کویل در این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و سازنده به خوبی باید این مورد را رعایت کند تا دستگاه در آینده، حین کار دچار اختلال نشود. ضمنا ممکن است ایراد از این مورد هم نباشد و صرفا صدای زیاد فن کویل به دلیل تجمع آلودگی، گردوخاک، پرز و… در ساختار آن باشد.

ضخامت ورق‌های فن کویل

یکی دیگر از علل بروز این مشکل، ضخامت ورق‌های به کار برده شده در ساختار بدنه، پایه موتور، سینی و… فن کویل است. چنانچه ورق‌های مذکور از ضخامت و استحکام مناسبی برخوردار نباشد،‌ بر اثر فشار و تنش‌هایی که دستگاه حسن کار به ان‌ها وارد می‌کند، ایجاد صدا خواهند کرد.

ایرادات فن و موتور

در رابطه با ایرادات فن باید بگوییم گه اگر زاویه این قطعه حین سر هم کردن اجزای فن کویل درستی تنظیم نشود، حین  کارکرد سبب ایجاد صدا خواهد شد. در ضمن موتور این دستگاه نیز باید حتما بالانس باشد. به عبارتی جایگاه این قطعه باید نسبت به فن‌های دستگاه بالانس شود و عدم رعایت این نکته، صدای زیاد فن کویل را در پی خواهد داشت.

کیفیت نامطلوب پایه موتور

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، ضخامت ورق‌های به کار برده شده در ساخت فن کویل تاثیر بسزایی در کنترل میزان صدای آن دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه که ورق‌های در آن به کار برده می‌شود،‌ پایه موتور است. در صورتی که ورق‌های ضخامت مناسبی نداشته باشند یا بر روی پایه موتور، فرمینگ وجود نداشته باشد،‌ حسن کارکرد فت کویل موجب تولید صدای زیاد از آن می‌شود‌. در ضمن موتور با استفاده از بست بر روی پایه محکم می‌شود، پس اگر پس از مدتی شاهد صدای زیاد فن کویل بودید،ممکن است این بست‌ها شل شده باشند.

همه چیز که لازم است درباره مقدار مصرف برق فن کویل بدانید.

فرمینگ ورق‌های فن کویل

در فرایند تولید فن کویل مرحله‌ای وجود دارد که فرمینگ‌ها بر روی بدنه تعبیه می‌شوند‌‌. در صورتیکه این اجزا به خوبی در ساختار فن کویل قرار نگیرد،‌ می‌تواند نقش بسزایی در تولید صدای این دستگاه داشته باشد.

فاصله دقیق کویل و فن

یکی دیگر از نکاتی که حین طراحی و اجرای فن کویل باید بدان دقت کرد، فاصله کویل و فت از یکدیگر می‌باشد. درواقع فاصله مذکور مقدار مشخصی دارد و حتما باید طبق قواعد موجود رعایت شود، در غیر اینصورت حین کارکرد دستگاه شاهد صدای زیاد فن کویل خواهید بود. ضمنا نحوه قرارگیری کویل هم بر این امر بی‌تاثیر نمی‌باشد، زیرا باتوجه به طراحی این قطعه، تنها می‌توان آن رابه دو حالت عمود یا مورب نصب کرد. در غیر اینصورت منجر به اختلال و ایجاد صدا در سیستم می‌شود.

ایرادات کانال‌های هوایی و دریچه

از جمله عوامل خارجی که تاثیر مستقیمی بر روی صدای زیاد فن کویل دارد، نحوه قرارگیری دریچه هوایی است. بر این اساس باید بگوییم که نحوه قرارگیری پره‌های خروجی و ابعاد دریچه اگر استاندارد باشد، اختلالی در عملکرد دستگاه ایجاد نکرده و صدای اضافی تولید نمی‌شود.

در ضمن کانال‌های هوایی که برای هدایت باد مورد استفاده قرار می‌گیرند هم بر این امر بی‌تاثیر نخواهند بود، یعنی شکل کانال و مقطع آن (دایره‌ای، مستطیلی، مربعی و…)، تاثیر بسزایی بر میزان صدای خروجی از دستگاه دارد.

عدم هوابندی بدنه

طراحی بدنه فن کویل باید به نوعی باید که عمل دهش و مکش هوا را به درستی انجام دهد. از این‌رو هوابندی آن بسیار ضروری و مهم بوده و در صورت عدم رعایت اصول استاندارد هوابندی بدنه، حین کارکرد دستگاه، فشار مثبتی به داخل آن وارد شده و از درزهای بدنه صدای ناهنجاری تولید خواهد شد.

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل

فن کویل بی صدا چی بخریم؟

خب تا اینجای کار با علل صدای زیاد فن کویل آشنا شدیم و دانستم که عوامل مختلف بیرونی و داخلی می‌توانند در تولید صدای اضافی نقش داشته باشند. از این‌رو پیشنهاد ما به شما این است که با خرید یک فن کویل استاندارد و باکیفیت، خیال خود را از بابت بروز چنین مشکلاتی راحت کنید. حال شاید برایتان سوال باشد که فن کویل بی صدا چی بخرم؟! در پاسخ بدین پرسش ما به شما بهترین برند فن کویل را معرفی خواهیم کرد؛ اما پیش از اینکه سر اصل مطلب برویم، لازم است ذکر کنیم که در فروشگاه گیلاس انواع مختلفی از بهترین فن کویل های دنیا موجود می‌باشد و شما می‌توانید با خرید از این فروشگاه، لذت یک خرید موفقیت آمیز را تجربه کنید.

  • میدیا: این برند همواره در تلاش است تا با تولید و عرضه بهترین فن کویل‌های بی صدا به بازار، نیاز خریداران را از این بابت برطرف نماید. در حال حاضر هم فن کویل کاستی یک طرفه میدیا از جمله بی‌صداترین فن کویل‌های موجود در بازار‌ است.
  • تهویه آرا: فن کویل‌های تولیدی شرکت تهویه آرا با تولید کمترین صدا، بهترین جریان هوا را به صورت یکنواخت در فضا ایجاد می‌کند.
  • آذر نسیم: فن کویل‌های سقفی و زمینی کمپانی آذر نسیم هم در بین انواع مدل‌های بی صدا حرف اول را می‌زند و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد.
  • تهویه ساز: شرکت تهویه ساز هم با تولید و عرضه انواع فن کویل بی صدا در بازار توانسته جایگاه مطلوبی را از نظر شهرت و محبوبیت بین خریداران به پست آورد.

جمع بندی

در این مقاله علل صدای زیاد فن کویل را مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم که خرید یک فن کویل بی صدا و باکیفیت می‌تواند از حجم دردسرهای ناشی از صدای این قطعه بکاهد. فلذا پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حین خرید انواع فن کویل از کیفیت و اصالت آن اطلاع حاصل فرمایید. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و تصمیم خود را در انتخاب نوع فن کویل مد نظرتان گرفته باشید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را هم در این باره، با ما و سایر همراهان در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *