مقالات مرتبط با فن کویل

همه چیز درباره مقدار مصرف برق فن کویل

همه چیز درباره مقدار مصرف برق فن کویل

مصرف برق فن کویل از جمله دغدغه‌های افرادی است که قصد خرید این محصول را دارند. زیرا برخی افراد بر این باورند که میزان مصرف برق این دستگاه بالا بوده و به همین خاطر اغلب برای اماکن سرپوشیده و متراژ بالا، نظیر سالن‌های همایش، تالار، کارگاه و… کاربرد دارد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا این مسأله صحت داشته و میزان مصرف برق فن کویل بیش ازحد معمول است؟! اگر شما عزیزان هم در جستجوی صحت فرضیه مذکور هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به دقت مقدار مصرف برق این دستگاه را بررسی و محاسبه نماییم.

میزان مصرف برق فن کویل چقدر است؟

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، در این مطلب قصد داریم میزان مصرف برق فن کویل را بررسی کنیم، اما پیش از آن بهتر است با ماهیت این دستگاه و عملکردی که دارد آشنا شویم. به طور کلی فن کویل از جمله مهم‌ترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان‌ها به شمار می‌رود، که در تابستان، آب سرد خارج شده از چیلر و در زمستان آب گرم تولید شده توسط پکیج را دریافت کرده و درون خود به گردش در می‌آورد.

میزان مصرف برق فن کویل چقدر است؟

سپس با تغییر دمای هوا به کمک دمای مایعات سرد و گرم، هوای تازه را به فضای اتاق منتقل می‌کند. ضمنا هوای موجود در فضا را به داخل یونیت خود هدایت کرده و پس از انجام فرایند تغییر دما، هوای مطبوع را از طریق کانال مربوطه به سمت مقصد (فضای داخلی) هدایت می‌نماید. حال که با سازوکار این دستگاه پرکاربرد آشنا شدید، نوبت آن است تا راجع به میزان مصرف انرژی فن کویل هم اطلاعات ارزشمندی به دست‌آورید، پس در ادامه همراه ما باشید.

برای آشنایی کامل با فن کویل و نحوه کار آن، بلاگ تهویه هوا با فن کویل را بخوانید.

محاسبه میزان مصرف انرژی فن کویل

برای به دست آوردن مقدار مصرف برق دستگاه فن کویل، باید ظرفیت آن را بر کیلو وات ساعت تقسیم نمایید. سپس به واسطه حاصل مربوطه، می‌توان مقدار مصرفی را محاسبه کرد. مثال: اگر ظرفیت فن کویل شما ۴۵۰۰ وات باشد، ابتدا باید آن را بر کیلو وات ساعت تقسیم کنید، که حاصل ۴۵/۰ کیلووات ساعت خواهد شد. سپس نوبت آن است تا با توجه به توان دستگاه و زمان بهره‌گیری از آن، مقدار انرژی مصرفی را محاسبه نماییم. از این فرمول می‌توان فهمید که بین میزان برق مورد نیاز هر فن کویل با توان دستگاه، رابطه مستقیم وجود داشته و در نتیجه مصرف برق دستگاه‌های بزرگ نسبت به مدل‌های کوچک، بیشتر خواهد بود.

محاسبه میزان مصرف انرژی فن کویل

پیشنهاد میدهیم برای آشنایی بیشتر با فن کویل و تفاوت های آن با چیلر، بلاگ تفاوت چیلر و فن کویل چیست را مطالعه کنید.

میزان مصرف برق فن کویل در تابستان

همانطور که گفتیم میزان برق مورد نیاز فن کویل با توان مصرفی آن رابطه مستقیمی دارد. یعنی هر اندازه توان دستگاه بیشتر باشد، انرژی مورد نیاز برای کارکرد فن و الکتروموتور بیشتر بوده و در نهایت برق بیشتری برای انجام کار‌ها نیاز خواهد بود. فلذا در فصل تابستان برای تأمین هوای خنک و مطبوع، نیاز به انرژی برق می‌باشد که بسته به توان و ظرفیت دستگاه، و نوع تنظیماتی که بر روی آن اعمال می‌کنید، متفاوت می‌باشد.

میزان مصرف برق فن کویل در زمستان

مقدار برق مورد نیاز فن کویل در زمستان هم نظیر فصل تابستان بوده و رابطه مستقیمی با توان و ظرفیت دستگاه خواهد داشت. فلذا هر اندازه فن کویل ساختمان بزرگ و پرتوان باشد، برای انجام وظایف خود به برق بیشتری نیاز خواهد داشت زیرا توان الکتروموتور دستگاه بیشتر خواهد بود.

عوامل مؤثر بر میزان مصرف برق فن کویل

اگر بدانیم که چه عواملی در طول زمان، سبب افزایش میزان مصرف برق فن کویل می‌شوند، می‌توانیم با رعایت برخی نکات، تا حدودی از هدر رفت بی‌رویه انرژی جلوگیری کنیم. از این‌رو در ادامه به چند عامل مؤثر که بر میزان مصرف انرژی فن کویل تأثیرگذارند، اشاره خواهیم کرد:

عوامل مؤثر بر میزان مصرف برق فن کویل
  • کثیفی فیلتر‌ها: با گذر زمان و استفاده طولانی مدت از فن کویل، فیلتر‌های این دستگاه دچار فرسودگی و کثیفی خواهند شد، بنابراین دستگاه برای اینکه همچنان بازدهی مطلوبی داشته باشد، نیاز به مصرف انرژی بیشتری داشته و در همین راستا، مقدار برق مصرفی افزایش خواهد یافت. پس صرفاً می‌توان با تعویض منظم فیلتر‌های قدیمی، تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی نمود.
  • وسعت فضا: پیش از خرید فن کویل حتماً باید متراژ فضایی که قرار است دستگاه مدنظرتان آن را تحت پوشش خود درآورد را اندازه‌گیری نموده و یک دستگاه با توان و ظرفیت متناسب با آن تهیه فرمایید.
  • نحوه تنظیم ترموستات: یکی دیگر از عوامل مؤثر بر میزان مصرف برق فن کویل، نحوه تنظیم ترموستات می‌باشد. اگر در هر فصل، ترموستات را متناسب با دمای مطلوب تنظیم نمایید، از کارکرد بیش از حد فن کویل جلوگیری کرده و تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد.

برای محاسبه ظرفیت فن کویل مناسب منزل و یا محل کار خود دچار مشکل شده اید؟‌ این بلاگ خرید شما را آسان تر میکند.

تفاوت بین میزان مصرف برق انواع مختلف فن کویل‌ها

به طور کلی هر اندازه که توان و ظرفیت یک فن کویل بالاتر باشد، به انرژی بیشتری جهت اجرای وظایف خود نیاز خواهد داشت. امروزه هم انواع مختلف این دستگاه با توان‌های گوناگون به بازار آماده و به راحتی پاسخگوی هر نوع نیاز و خواسته‌ای می‌باشد. فلذا هنگام خرید فن کویل باید به توان مصرفی دستگاه و شرایط فضای مورد نیاز دقت کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

البته پیش از هر خریدی باید دقت کنید که فروشگاه مدنظرتان محصولات باکیفیتی ارائه کرده و اصالت کالا و خدمات خود را تأیید تضمین نماید. در کنار موارد مذکور، از قیمت‌های منصفانه و پشتیبانی مشتری مدارانه نیز برخوردار باشد. درهمین راستا نیز فروشگاه سیستم‌های تهویه هوا گیلاس بیش از یک دهه است که تلاش می‌کند تا با حذف واسطه‌ها و کنترل قیمت محصولات در حد مطلوب، رضایت مشتریان عزیز را جلب نموده و تجربه یک خرید هوشمندانه و مقرون به‌صرفه را برای آنان به ارمغان آورد.

صدای زیاد فن کویل می‌تواند کلافه کننده باشد و در روزهای گرم تابستان، موجب آزردن اهالی ساختمان شود، برای این منظور پیشنهاد می کنیم مقاله علت صدای زیاد فن کویل چیست را بخوانید.

تفاوت بین میزان مصرف برق انواع مختلف فن کویل‌ها

فلذا شما هم می‌توانید با خرید انواع فن کویل، کولر گازی، چیلر و… از گیلاس، خاطره یک خرید آسان و بی‌دغدغه را برای خود رقم بزنید.

کاهش میزان مصرف برق فن کویل

مؤثرترین روش برای کاهش میزان مصرف برق فن کویل، این است که در ابتدای ساخت، یک ساختمان به گونه‌ای طراحی شود که میزان اتلاف انرژی در آن به حداقل مقدار ممکن برسد. در این صورت نیاز کمتری به استفاده از سیستم تهویه مطبوع جهت سرمایش و گرمایش خواهد بود. درهمین راستا یکی از راهکار‌های ساده و کارآمد جهت حفظ انرژی و پیشگیری از اتلاف آن، بهینه‌سازی فضای داخلی می‌باشد. یعنی اگر چیدمان فضا طوری باشد که متراژ چندانی اشغال نگردد، تهویه مطبوع در آن به درستی صورت گرفته و نیاز به فن کویل با توان مصرفی بسیار بالا نخواهد بود.

به همین دلیل طراحان به این فکر افتادند که جهت بهینه‌سازی فضای داخلی می‌توان فن کویل‌ها را به صورت توکار و سقفی طراحی نمود؛ تا به دنبال آزادسازی فضای اشغال شده، بهره‌وری هم افزایش یابد. ضمنا فن کویل‌های سقفی از توان و قدرت مناسبی برخوردار بوده و قادر به گرم و سرد کردنِ فضای داخلی در وسعت نسبتاً زیاد خواهند بود.
از جمله نقش‌های ارزشمندی که فن کویل‌ها به واسطه برخورداری از قابلیت هدایت نیروی سرد و گرم ایفا می‌کنند، این است که مصرف‌کننده را از هرگونه بخاری، رادیاتور و… بی‌نیاز می‌سازد و به همین خاطر از اتلاف انرژی در سطح بالاتر پیشگیری می‌گردد.

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت فن کویل

جمع‌بندی

مصرف برق فن کویل به دلیل وجود الکتروموتور و فن در ساختار آن می‌باشد که برای حرکت و کارکرد مناسب، نیاز به نیروی محرکه خواهند داشت و این نیرو از طریق برق تأمین می‌شود. حال هر چقدر توان مصرفی فن کویل بیشتر باشد، قدرت بالاتری داشته و برای عملکرد صحیح، به انرژی برق بیشتری نیاز خواهد داشت. فلذا میزان انرژی مورد نیاز هر فن کویل، با توجه به توان و ظرفیت دستگاه تعیین خواهد شد.
اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه و مصرف برق را دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً یک فن کویل با کیفیت و مرغوب خریداری کرده و در طور مدت زمان استفاده هم با تمیز کردن فیلتر و رعایت اصول مراقبتی، طول عمر آن را افزایش داده و انرژی مصرفی را تا حد امکان کاهش دهید. در ضمن لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده، در بخش کامنتها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

آیا بهترین برند فن کویل را میشانسید؟ مطالعه این بلاگ را توصیه میکنیم.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *