مقالات مرتبط با کولرگازی

کامل ترین لیست ارور های کولر گازی گرین

کامل ترین لیست ارور های کولر گازی گرین

ارور های کولر گازی گرین انواع مختلفی داشته و برای افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، نیاز است تا اطلاعات کاملی در این باره به دست آورند و در صورت مشاهده هر یک از این موارد، بدانند که چه اقداماتی لازم است انجام دهند. فلذا اگر شما هم صاحب این دستگاه هستید، در این مقاله که به نوعی قرار است بانک ارور کولر گازی گرین باشد؛ همراه ما باشید تا تمام کدهای خطا را بررسی کرده و برای هر یک راه حل مناسبی بیابیم.

لیست ارور های کولر گازی گرین 

در اولین بخش از این مقاله، ابتدا لیست جامعی از تمام ارور های کولر گازی گرین را آماده کرده‌ایم تا با عنوان هر خطا آشنا شوید، سپس به ترتیب علت آن و راه حلی که دارد را بررسی خواهیم کرد.

جدول کدهای خطای کولر گازی گرین

کد خطاارور های کولر گازی گرین 
C8ایراد سنسور دمای کویل
E0نشت گاز مبرد
E1ایراد فنی در سنسور دما یونیت داخلی + حفاظت از شیر چهار طرفه
E2نقص سنسور دمای کویل یونیت خارجی
E3ایراد دمای خروجی و خرابی سنسور دمای کویل یونیت داخلی
E4تخلیه نشدن آب سیستم+ نقص برد
E5خرابی ارتباطات ریموت کنترل
E6مشکلات ولتاژ برق
E7خطای سنسور دما
A1خرابی سنسور دمای محیط واحد داخلی
A2ایرادات سنسور دمای اواپراتور
A5مشکلات موجود در پمپ آب پنل داخلی و تخل نشدن یه آب

A8+ برد یونیت داخلی EEPROM نقص
A9نبود ارتباط بین یونیت داخلی و بیرونی
AAاختلال ارتباطات یونیت داخلی و ریموت کنترل
31نوسانات ولتاژ
32ایرادات سخت افزاری ماژول درایو اینورتر
33مشکلات نرم افزاری ماژول
34متصل نشدن کمپرسور
35محافظت از جریان بیش از حد در کمپرسور
36نوسانات ولتاژ
37خطای سنسور دما برد
38بالا بودن دمای برد
C1خرابی سنسور دما محیط یونیت خارجی
C2ارور سنسور دمای یخ زدایی
C3مشکلات سنسور دمای خروجی کمپرسور اینورتر
C6ایراد فنی سنسور لوله مکش کمپرسور
E8خرابی های سنسور دمای خروجی کمپرسور + سنسور دمای کویل
E9حفاظت از سیستم در برابر فشار پایین
EAدمای بالای لوله خروجی + مشکل سنسور دما خروجی کمپرسور
F1 و J2مشکل ارتباطات یونیت داخلی و خارجی
F4خرابی فن یونیت داخلی
F9حفاظت از دستگاه در مقابل فشار بالا
H1ایراد فنی سوئیچ فشار بالا
H4مشکلات سوئیچ فشار پایین
J3مشکل برقراری ارتباط بین برد و ماژول
J4ارتباط بین برد و موتور فن
J7حفاظت از یونیت خارجی
F7اختلالات تنظیم سوئیچ
39مراقبت از سیستم در برابر دمای برد
3Eمشکل فنی کمپرسور اینورتر

ارور A1 و راه حل

یکی از کد خطا های کولرگازی گرین، A1 می‌باشد که به هنگام بروز اختلال در سنسور دمای محیط واحد داخلی دستگاه، نمایان می‌‌شود. راه حل این مشکل هم به دلیل تخصصی بودن آن، دردست تعمیرکار بوده و حتما باید یک فرد متخصص نسبت به برطرف نمودن این مشکل اقدام نماید.

ارور A2 و راه حل

ارور A2 نیز به عنوان خطا کولر گازی گرین شناخته شده و در صورت بروز مشکل برای سنسور دمای اواپراتور؛ توسط دستگاه نشان داده می‌شود. برای حل این مشکل نیز حتما باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

کولر گازی گرین ساخت کجاست؟

ارور A2 و راه حل

ارور A5  و راه حل

در صورتیکه پمپ آب پنل داخلی کولر گازی گرین دچار مشکل شود و تخلیه آن به درستی صورت نگیرد، این ارور نمایش داده خواهد شد. راه حلی که برای این قبیل از ارور های کولر گازی گرین مطرح است، مراجعه به تعمیرکار و انجام اقدامات لازم توسط این شخص می‌باشد. 

ارور A8 و راه حل

یکی دیگر از کد خطا های کولرگازی گرین؛ اصطلاح  A8 است که نمایانگر بروز مشکل در یونیت داخلی و EEPROM می‌باشد. در صورت مشاهده این کد، سریعا با نمایندگی یا مرکز تعمیرات تماس حاصل فرموده و مشکل را با او در میان بگذارید.

ارور A9 و راه حل

از جمله ارور های کولر گازی گرین که گاها کاربران با آن مواجه می‌شوند، A9 می‌باشد که به معنی اختلال در ارتباطات یونیت داخلی و خارجی است. این مشکل هم مانند سایر موارد مذکور، به دلیل حساسیت بالا و تخصصی بودن آن، حتما باید توسط تکنسین‌های مجرب رفع شود.

ارور c1 و راه حل

در صورتیکه سنسور دمای محیط یونیت خارجی دچار مشکل و خرابی شود، کد C1 بر روی نمایشگر کولر گازی گرین نمایان خواهد شد و برای رفع مشکل مذکور، باید سنسور دمای محیط یونیت خارجی توسط یک فرد متخصص تعمیر شود؛ یا در صورت لزوم تعویض گردد.

ارور C2 و راه حل

اگر سنسور دمای سیستم یخ زدایی دستگاه خراب شود، از بین ارور های کولر گازی گرین؛ کد C2 بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌گردد. در این حالت قطعه مربوط به سیستم یخ زدایی دستگاه باید تعویض یا تعمیر گردد تا مشکل مذکور حل شود.

ارور C2 و راه حل

ارور C6 و راه حل

علت نمایش کد خطای C6 بر روی نمایشگر کولر گازی گرین حین فعالیت این دستگاه، یعنی سنسور لوله مکش کمپرسور با مشکل مواجه شده است و برای حل آن، باید لوله مکش کمپرسور دستگاه را تعویض کنید یا اگر مشکل قابل رفع باشد، آن را تعمیر نمایید. ممکن است در این پروسه نیاز به مشورت با یک متخصص حرفه‌ای داشته باشید، پس حتما این کار را انجام دهید.

ارور C8 و راه حل

اگر سنسور دمای کویل کولر گازی گرین دچار خرابی شود، با ارور C8 مواجه خواهید شد و برای حل مشکل مربوط به آن، باید با متخصصان تماس گرفته و مشکل را با آنان در میان بگذارید؛ تا در اسرع وقت نسبت به حل آن اقدام نمایند.

ارور E0 و راه حل

در صورت نشت گاز مبرد و کمبود آن در سیستم، با کد خطای  E0 موجه خواهید شد، در اینصورت کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا محل نشت مبرد را پیدا کرده و پس از تعمیر، نسبت به شارژ مجدد آن اقدام نمایید.

برای آشنایی با علت های نشت گار کولر گازی و رفع آن بلاگ علت نشت کولر گازی چیست را مطالعه کنید.

ارور E1 و راه حل

از جمله علل نمایش کد خطای E1 بر روی نمایشگر کولر گازی گرین، حفاظت از شیر چهار طرفه و نقص سنسور دمای یونیت داخلی می‌باشد. راه حل مشکل مذکور هم برقراری تماس با مراکز تعمیرات کولر خواهد بود تا برای رفع این مشکل، به محل اعزام شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

ارور E2 و راه حل

یکی دیگر از ارور های کولر گازی گرین، E2 می‌باشد که گویای بروز اختلال در عملکرد سنسور دمای کویل یونیت خارجی است. راه حل این مسئله تنها به دست تکنسین حل می‌شود و شما کافیست با یک فرد متخصص تماس گرفته و این مسئله را با او در میان بگذارید.

ارور E2 و راه حل

ارور E3 و راه حل

در صورتیکه سنسور دمای کویل یونیت داخلی با مشکل مواجه شود و دمای خروجی دستگاه مقدار نرمالی نداشته باشد؛ در این صورت با ارور E3 بر روی صفحه نمایش کولر گازی گرین مواجه خواهید شد. برای حل این مشکل هم باید در وهله اول دستگاه را از برق بکشید چ با مرکز تعمیر کولرهای گازی تماس گرفته و مشکل را با ان‌ها در میان بگذارید تا در اسرع وقت نسبت به رفع نقص سنسور دمای کویل یونیت داخلی اقدام نمایند.

ارور E4 و راه حل

هنگامی که پروسه تخلیه آب دستگاه با مشکل مواجه شود یا برد کولر دچار ایراداتی باشد که فرایند تخلیه را منحل نماید، ارور E4 شما را از این اختلال مطلع خواهد کرد. شما نیز برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار کولر گازی کمک بگیرید.

آیا تا به حال بوی بد از کولر گازی استشمام کرده اید؟ توصیه میکنیم در ارتباط با این مورد بلاگ بوی بد کولر گازی از چیست را مطالعه کنید

ارور E6 و راه حل

از دیگر کدهای موجود در بانک ارور کولر گازی گرین؛ می‌توان به ارور E6 اشاره نمود که در صورت وجود نوسان ولتاژ برق، نمایش داده می‌شود. راه حل ارور E6 این است که عامل نوسانات را برطرف کرده و ولتاژ برق را متعادل نمایید.

ارور E8 و راه حل

نقص سنسور دمای کویل و سنسور دمای خروجی کمپرسور سبب ظاهر شدن ارور E8 خواهد شد که به دنبال آن لازم است با یک تعمیرکار تماس گرفته و مشکل را با او در میان بگذارید.

ارور EA  و راه حل

یکی دیگر از ارور های رایج کولر گازی گرین که کاربران گاها با آن مواجه می‌شوند، کد خطای EA است که بیانگر اختلال و دمای بالا در لوله خروجی و نقص سنسور دمای خروجی کمپرسور می‌باشد. به منظور برطرف نمودن این مسئله باید از یک متخصص بخواهید تا صحت عملکرد قطعات مربوطه را بررسی نموده و ایراد کار را برطرف نماید.

ارور EA  و راه حل

ارور F1 یا  J2 و راه حل

اگر اختلالی بین یونیت داخلی و خارجی وجود داشته باشد،‌با ارور F1 یا J2 موجه خواهیم شد، در این صورت مانند سایر ایرادات تخصصی دستگاه، باید به تعمیرکار مراجعه کنیم.

ارور F4 و راه حل

گاهی ممکن است حین استفاده از کولر گازی گرین با ارور F4 مواجه شوید که گویای نقص فن یونیت داخلی می‌باشد. از آنجایی که این مسئله یک مشکل فنی و تخصصی است، مسلما یک فرد عادی توان حل و مدیریت آن را نخواهد داشت، فلذا لازم است تا یک فرد متخصص و کاربلد در این باره اظهار نظر کرده و نسبت به حل مشکل اقدام نماید.

روشن بودن مداوم کولرگازی نیز خود میتواند سبب بروز ارور های خاصی شود به همین دلیل توصیه میکنیم بلاگ روشن بودن دائم کولر گازی را حتما مطالعه کنید..

ارور H1 و راه حل

نقص سوئیچ فشار بالا عامل اصلی نمایش ارور H1 بر روی صفحه نمایش کولر گازی گرین بوده و تنها راه حل آن، تعمیر یا تعویض قطعه مربوطه می‌باشد.

ارور H4 و راه حل

همانطور که در لیست ارور های کولر گازی گرین مشاهده کردید، کد H4 نشان دهنده نقص سوئیچ فشار پایین می‌باشد و برای رفع مشکل آن باید از تعمیرکاران کاربلد کمک بگیرید.

ارور J7 و راه حل

گاهی دستگاه کولر برای حفاظت از EEPROM یونیت خارجی برخی اقدامات لازم را انجام می‌دهد که به دنبال آن، ارور J7 بر روی نمایشگر نمایان خواهد شد.برای حل مشکل مذکور باید عاملی که به EEPROM یونیت خارجی آسیب می‌رساند و سبب می‌شود که دستگاه از آن در برابر عامل مربوطه محافظت کند را شناسایی و برطرف نمود.

ارور J7 و راه حل

ارور 31 و راه حل

اگر کولر گازی شما دچار اختلال جریان برق شده و با نوسانات شدید موجه شود، کد ارور 31 بر روی نمایشگر نمایان خواهد شد. در این حالت به منظور رفع این مشکل خودمان هم می‌توانید با رعایت جوانب احتیاط دست به کار شوید. تنها کافیست نوسان ولتاژ را بررسی نموده و آن را متعادل سازید.

ارور 34 و راه حل

اختلال در اتصال کمپرسور سبب بروز این کد شده و همانند سایر مشکلات، با کمک یک تعمیرکار برطرف خواهد شد‌.

ارور 35 و راه حل

کولر گازی گرین برای اعلام انجام عملیات محافظت از جریان بیش از حد در کمپرسور؛ کد 35 را نمایش می‌دهد. اگر روزی هنگام استفاده از کولر گازی گرین با این ارور مواجه شدید، باید از یک متخصص کاربلد بخواهید تا جریان بیش از حد در کمپرسور را کنترل نماید.

ارورE3  و راه حل

یکی دیگر از ارور های کولر گازی گرین، کد 3E  است که نشان‌دهنده خرابی کمپرسور اینورتر است. تنها راهکار حل این مسئله نیز تماس با تکنسین و تعویض یا تعمیر قطعه مذکور می‌باشد‌.

در نهایت شما میتوانید برای تهیه بهترین کولر های گازی گرین با مناسبترین قیمت به صفحه کولر گازی مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع ارور های کولر گازی گرین پرداختیم و دانستیم که چه راه حل‌هایی برای رفع مشکلات مذکور وجود دارد. به طبع منشا اغلب ارورها مشکلات فنی و تخصصی بوده و حتما نیاز به بررسی توسط یک تعمیرکار ماهر و کاربلد خواهد بود. فلذا شما باید در صورت مشاهده هر یک از کدهای خطا بر روی صفحه نمایش کولر گرین، به معنای آن پی برده و اقدامات لازم را در جهت بهبود وضعیت، انجام دهید. در ضمن به یاد داشته باشید که خرید یک کولر با کیفیت به همراه ضمانت اصالت کالا، سبب می‌شود تا از اصل و اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کرده و در طی مدت استفاده از آن، کمتر با مشکل مواجه شوید.

بدین منظور خرید از یک فروشگاه معتبر و خوش سابقه، شرط اول خواهد بود؛ از این‌رو ما به شما مجموعه فروشگاهی گیلاس را معرفی می‌کنیم که سال‌هاست با تولید و عرضه انواع کولرهای گازی، فن کویل، داکت اسپیلت و… با کیفیت عالی و قیمت استثنایی، سبب جلب رضایت مشتریان عزیز شده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به سایت گیلاس و مشاهده محصولات و قیمت‌ها، کولر باب میل‌تان را خریداری کرده و لذت یک خرید آسان و مقرون به‌صرفه را تجربه نمایید.

به این نوشته امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *